Nekiment a Media Hungary 2016-on tartott keddi előadásában a TV2 új vezetőjének, a korábban az RTL Klubot igazgató Dirk Gerkensnek Kolosi Péter, az RTL programigazgatója. A konferencia megnyitója után nem sokkal még Gerkens tarthatott előadást, aki visszalőtt korábbi munkahelyére: úgy vélte, túl sok volt ott a beszerzett sorozat (Dr. Csont, CSI, stb.), a TV2-nél viszont a saját produkciókra helyezik a hangsúlyt. A hétvégi eredményeket kiemelendőnek tartva megemlékezett A nagy duettről és a Kismenőkről, de Hajdú Péter műsorát is hasonlóképp sikeresnek tartotta. (Ez utóbbiról íródott kritikánkat itt, Puzsér Róbert jegyzetét itt olvashatja el.)
A SuperTV2 kábelcsatorna teljesítményét kiemelve arról beszélt, hogy a portfólió bővítése szükséges, és szerinte működésüket segíti, hogy nagyon jó tulajdonosuk van, Andy Vajnát rendkívül elhivatottnak tartja. A csatorna politikai színezetű híradóit látva ironikus lehet, hogy Gerkens a rugalmas munkatársakat emelte ki, egyben úgy vélte, bár határidőt nem szabtak maguknak, de övék lesz a vezető csatorna. Gerkens örült annak is, hogy terjesztési díjat kérhetnek a kábelszolgáltatóktól.
Hét új kábelcsatornára számíthatunk a TV2-től, köztük a telenovellákra fókuszáló Isaura TV-vel – erről tett bejelentést kedden a Media Hungaryn a kábelportfólió programigazgatója, Fischer Gábor. Összegekről nem tett említést, viszont azt kijelentette: a továbbiak mellett a SuperTV2-t a tévés piac harmadik legnagyobb szereplőjévé kívánják tenni. (Itt fontos megjegyezni, hogy ez nem is annyira ambiciózus vállalkozás, mint amilyennek tűnik, mivel az első két helyezett, az RTL és a TV2 olyannyira uralja a mezőnyt, hogy a „bronzéremtől” kezdve gyakorlatilag mindenki a futottak még kategóriát erősíti.)
Az Isaura TV mellett elindulhat a Chili TV gasztroadó, a Kiwi TV mesecsatorna, a Joy TV életmód-adó, de lesz két, még be nem jelentett csatorna is. A Fem3 új neve Prime TV lesz, a Pro4-et pedig átkeresztelik M+-ra, és filmeket fog sugározni. Zenebutik néven zenei csatornára is számíthatunk.
Ez a bejelentések napja volt: kiderült az is, hogy Habonyék új bulvár napilappal is előrukkolnak hamarosan.
A TV2 vezérigazgatóját a Tények rossz nézettségi mutatóival kapcsolatos kérdés sem rendítette meg különösebben. „Ön az RTL-nek dolgozik?” – kérdezte ironikusan, majd közölte: nem aggódik.
A nem sokkal később előadást tartó Kolosi Péter viszont rögtön azzal indított: muszáj reagálnia Gerkens előadására, mert annak leginkább csak címével ért egyet, miszerint a televíziózás köszöni, jól van. Viszont a TV2 hírműsorára utalva hozzátette: összeomlott a nézettség. Ellenben a két csatorna híradójának 18-49 éves korosztályban való, utóbbi időkben látott népszerűségét összehasonlítva kijelentette: a TV2 által nyert 14 nappal szemben áll az RTL 115 napja. Szerinte a tavaszi verseny eldőlt, a TV2 meg sem közelíti az RTL-t, és idén nagyobb a különbség ezen a célcsoporton, mint tavaly. A sorozatok, illetve esti műsorok kapcsán megjegyezte: ezek is stabilan verik a TV2-t. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a TV2 valójában nem a 18-49-es, hanem a 18-59-es korosztályra „lő”, ami meglehetősen sajátos gyakorlat a tévés piacon. Rossz nyelvek szerint szándékosan alakították úgy a célcsoportjukat, hogy érdemben ne lehessen a nagy vetélytárssal összevetni a teljesítményt.
Kolosi szerint több saját gyártású sorozatra lenne szükség. Az élen a Barátok közt és a Jóban Rosszban áll, viszont a tíz legnézettebb sorozat között évek óta nem találni magyar szériát. Amikor bejött a Válótársak, az is rögtön a harmadik helyre ugrott, ami a programigazgató szerint azt jelenti, hogy szükség van ilyen műsorokra.