Gerkens elégedett, jön az Isaura TV

RTL–TV2 csörte a siófoki Media Hungaryn. Vajnáéknál hét új csatornát terveznek.

Lakner Dávid
2016. 05. 11. 10:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nekiment a Media Hungary 2016-on tartott keddi előadásában a TV2 új vezetőjének, a korábban az RTL Klubot igazgató Dirk Gerkensnek Kolosi Péter, az RTL programigazgatója. A konferencia megnyitója után nem sokkal még Gerkens tarthatott előadást, aki visszalőtt korábbi munkahelyére: úgy vélte, túl sok volt ott a beszerzett sorozat (Dr. Csont, CSI, stb.), a TV2-nél viszont a saját produkciókra helyezik a hangsúlyt. A hétvégi eredményeket kiemelendőnek tartva megemlékezett A nagy duettről és a Kismenőkről, de Hajdú Péter műsorát is hasonlóképp sikeresnek tartotta. (Ez utóbbiról íródott kritikánkat itt, Puzsér Róbert jegyzetét itt olvashatja el.)

A SuperTV2 kábelcsatorna teljesítményét kiemelve arról beszélt, hogy a portfólió bővítése szükséges, és szerinte működésüket segíti, hogy nagyon jó tulajdonosuk van, Andy Vajnát rendkívül elhivatottnak tartja. A csatorna politikai színezetű híradóit látva ironikus lehet, hogy Gerkens a rugalmas munkatársakat emelte ki, egyben úgy vélte, bár határidőt nem szabtak maguknak, de övék lesz a vezető csatorna. Gerkens örült annak is, hogy terjesztési díjat kérhetnek a kábelszolgáltatóktól.

Hét új kábelcsatornára számíthatunk a TV2-től, köztük a telenovellákra fókuszáló Isaura TV-vel – erről tett bejelentést kedden a Media Hungaryn a kábelportfólió programigazgatója, Fischer Gábor. Összegekről nem tett említést, viszont azt kijelentette: a továbbiak mellett a SuperTV2-t a tévés piac harmadik legnagyobb szereplőjévé kívánják tenni. (Itt fontos megjegyezni, hogy ez nem is annyira ambiciózus vállalkozás, mint amilyennek tűnik, mivel az első két helyezett, az RTL és a TV2 olyannyira uralja a mezőnyt, hogy a „bronzéremtől” kezdve gyakorlatilag mindenki a futottak még kategóriát erősíti.)

Az Isaura TV mellett elindulhat a Chili TV gasztroadó, a Kiwi TV mesecsatorna, a Joy TV életmód-adó, de lesz két, még be nem jelentett csatorna is. A Fem3 új neve Prime TV lesz, a Pro4-et pedig átkeresztelik M+-ra, és filmeket fog sugározni. Zenebutik néven zenei csatornára is számíthatunk.

Ez a bejelentések napja volt: kiderült az is, hogy Habonyék új bulvár napilappal is előrukkolnak hamarosan.

 

A TV2 vezérigazgatóját a Tények rossz nézettségi mutatóival kapcsolatos kérdés sem rendítette meg különösebben. „Ön az RTL-nek dolgozik?” – kérdezte ironikusan, majd közölte: nem aggódik.

A nem sokkal később előadást tartó Kolosi Péter viszont rögtön azzal indított: muszáj reagálnia Gerkens előadására, mert annak leginkább csak címével ért egyet, miszerint a televíziózás köszöni, jól van. Viszont a TV2 hírműsorára utalva hozzátette: összeomlott a nézettség. Ellenben a két csatorna híradójának 18-49 éves korosztályban való, utóbbi időkben látott népszerűségét összehasonlítva kijelentette: a TV2 által nyert 14 nappal szemben áll az RTL 115 napja. Szerinte a tavaszi verseny eldőlt, a TV2 meg sem közelíti az RTL-t, és idén nagyobb a különbség ezen a célcsoporton, mint tavaly. A sorozatok, illetve esti műsorok kapcsán megjegyezte: ezek is stabilan verik a TV2-t. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a TV2 valójában nem a 18-49-es, hanem a 18-59-es korosztályra „lő”, ami meglehetősen sajátos gyakorlat a tévés piacon. Rossz nyelvek szerint szándékosan alakították úgy a célcsoportjukat, hogy érdemben ne lehessen a nagy vetélytárssal összevetni a teljesítményt.

Kolosi szerint több saját gyártású sorozatra lenne szükség. Az élen a Barátok közt és a Jóban Rosszban áll, viszont a tíz legnézettebb sorozat között évek óta nem találni magyar szériát. Amikor bejött a Válótársak, az is rögtön a harmadik helyre ugrott, ami a programigazgató szerint azt jelenti, hogy szükség van ilyen műsorokra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.