Nem vizsgálja tovább az RTL-t a GVH

Az RTL televíziós reklámidő-értékesítését vizsgálták egy éven keresztül.

MTI
2016. 07. 15. 14:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH a 2015. június 15-én a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt indított eljárást idén június 20-án hozott végzésével azért szüntette meg, mert időközben átrendeződött a piac, elsősorban az Atmedia Kft. csatorna portfóliójának 2016-ra megvalósult jelentős bővülése miatt. Így a feltételezett erőfölényes helyzet nem volt megállapítható – állapította meg a GVH.

A hivatal felidézte: az országos televíziós reklámpiac meghatározó szereplőjének számító M-RTL 2015-től csomagban, úgynevezett közös csatorna átlagáron (SAP+) értékesíti az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek, emellett részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet a verseny torzítására az országos televíziós reklámpiacon.

A GVH tájékoztatása szerint hasonló aggályok már megfogalmazódtak korábban is, akkor a GVH a 2011. december 19-én kelt határozatában – az érintett csatornák reklámidejének elkülönült értékesítésére vonatkozó – kötelezettségvállalás mellett engedélyezte az M-RTL irányításszerzését az IKO Televisions Kft. felett.

Az Atmedia Kft. 2010. január 1-jén kezdte meg magyarországi működését, több tucat televízió, köztük a közszolgálati adók reklámidejét értékesíti – olvasható a társaság honlapján. Az Igazságügyi Minisztérium honlapján található információk szerint a társaság nettó árbevétele 9,23 milliárd forintra emelkedett 2015-ben az egy évvel korábbi 7,03 milliárd forintról, mérleg szerinti eredménye tavaly 565,67 millió forint volt a 2014-ben elért 899 ezer forint után.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.