Az elmúlt napok csúnya melléfogásai után újabb botrány néz ki a TV2-nek. A Forbes magazin egyik olvasója szúrta ki, hogy Andy Vajna kormánybiztos közpénzből megvásárolt televíziója alig egy másodpercre felvillanó reklámokat mutatott a nézőknek november 10-én, csütörtökön – írta meg a lap internetes kiadása. Két normál reklám között villantak fel a képek, amelyeken az atomerőmű és az MVM felirat (tulajdonképpen az erőmű logója) jelent meg. Ahogy az a videón is jól látszik:
A magazin kérdésére a TV2 elismerte a reklámok sugárzását. Sajtóosztályuk tájékoztatása szerint november 10-én a tudomány világnapja alkalmából egész napos együttműködésük volt az MVM Pakssal, melynek keretén belül pillanatreklám-, más szóval sting-megjelenések is voltak.
A Forbes azonban felhívja a figyelmet, hogy a tudatosan nem észlelhető reklámokat tiltja a törvény. A 2008. évi XLVIII. törvény úgy fogalmaz, hogy a „tudatosan nem észlelhető reklám: olyan reklám, amelynek közzétételekor – az időtartam rövidsége vagy más ok következtében – a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat.” Később azt olvashatjuk, a tudatosan nem észlelhető reklám tilos.
Mivel az értelmezés nagy mozgásteret biztosít, a Forbes megkeresett egy szakjogászt, aki elmondta, véleménye szerint a TV2 a reklámjában megvalósul ez a fajta tiltott reklámtevékenység, „hiszen ennyi idő kevés ahhoz, hogy a felirat és a teljes vizuális forma feldolgozható és tudatosan észlelhető legyen”.
A cikk végén a lap megjegyzi, egy hatvanas évekbeli kísérletben rejtett reklámokkal mozinézőket rá tudtak venni, hogy kólát és pattogatott kukoricát vegyenek. Később azonban nem sikerült megismételni a kísérletet, vagyis a tudomány a mai napig nem talált bizonyítékot az ilyen reklámok hatékonyságára.