Tiltott reklámokkal ügyeskedett Andy Vajna TV2-je

Pillanatokra felbukkanó MVM és atomerőmű szavakkal bombázták a nézőket. Ami törvénybe ütközik.

fib
2016. 11. 15. 15:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt napok csúnya melléfogásai után újabb botrány néz ki a TV2-nek. A Forbes magazin egyik olvasója szúrta ki, hogy Andy Vajna kormánybiztos közpénzből megvásárolt televíziója alig egy másodpercre felvillanó reklámokat mutatott a nézőknek november 10-én, csütörtökön – írta meg a lap internetes kiadása. Két normál reklám között villantak fel a képek, amelyeken az atomerőmű és az MVM felirat (tulajdonképpen az erőmű logója) jelent meg. Ahogy az a videón is jól látszik:

A magazin kérdésére a TV2 elismerte a reklámok sugárzását. Sajtóosztályuk tájékoztatása szerint november 10-én a tudomány világnapja alkalmából egész napos együttműködésük volt az MVM Pakssal, melynek keretén belül pillanatreklám-, más szóval sting-megjelenések is voltak.

A Forbes azonban felhívja a figyelmet, hogy a tudatosan nem észlelhető reklámokat tiltja a törvény. A 2008. évi XLVIII. törvény úgy fogalmaz, hogy a „tudatosan nem észlelhető reklám: olyan reklám, amelynek közzétételekor – az időtartam rövidsége vagy más ok következtében – a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat.” Később azt olvashatjuk, a tudatosan nem észlelhető reklám tilos.

Mivel az értelmezés nagy mozgásteret biztosít, a Forbes megkeresett egy szakjogászt, aki elmondta, véleménye szerint a TV2 a reklámjában megvalósul ez a fajta tiltott reklámtevékenység, „hiszen ennyi idő kevés ahhoz, hogy a felirat és a teljes vizuális forma feldolgozható és tudatosan észlelhető legyen”.

A cikk végén a lap megjegyzi, egy hatvanas évekbeli kísérletben rejtett reklámokkal mozinézőket rá tudtak venni, hogy kólát és pattogatott kukoricát vegyenek. Később azonban nem sikerült megismételni a kísérletet, vagyis a tudomány a mai napig nem talált bizonyítékot az ilyen reklámok hatékonyságára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.