Reklámszövetség: A különadó ellehetetlenítheti a reklámpiacot

A 15 milliárdos közterületi piacra 4-6 millárdnyi adóterhet jelenthet az új sarc.

MNO
2016. 12. 06. 19:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hétfőn jelent meg a Nemzetgazdasági Minisztérium tervezete a helyi adókról szóló törvény 2018-as módosításáról: a javaslat szerint a kültéri plakátok után adót szedhetnek a települések a reklámhordozó tulajdonosától. 12 000 forintban rögzítik a plakátokra kivetett építményadó négyzetméterenkénti legmagasabb éves összegét, de ennél kevesebbről is dönthetnek a települések.

A Magyar Reklámszövetség szerint az új adó értelmetlenül nagy terhet róna a piacra. Úgy becsülik, hogy ez akár 60 százalékos áremelkedést is jelenthet a közterületi reklámpiacon. Az adóterhet pedig 4-6 milliárd forintra becsülik. 

A szervezet MTI-hez eljuttatott közleményében arra is emlékeztet, hogy a teljes közterületi piac nem haladta meg a 15 milliárd forintot az MRSZ 2016-os adatai szerint. Emiatt attól félnek, hogy egy ekkora mértékű sarc megölné, de legalábbis ellehetetlenítené a közterületi piacot. Az új adót teljesíthetetlennek nevezik, indokolatlannak tartják, ezért kérik a kormányt, hogy fontolja meg a tervezetet.

A javaslat a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló törvényt is módosítaná: még szigorúbban korlátozná a reklámközvetítőknek adott kedvezmények körét. Emellett a javaslat megemeli a kiszabható bírság mértékét, valamint tájékoztatási kötelezettséget ír elő az állami adóhatóság számára, hogy amennyiben tiltott kedvezmény nyújtására vonatkozó információ a tudomására jut, köteles jelzéssel élni a bírság kiszabására jogosult hatóság felé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.