Intenzíven reklámozza a kormány az úgynevezett nemzeti konzultáció kérdéseit a magát szociáldemokrata lapként meghatározó Népszavában. Kedden és csütörtökön is háromszor negyedoldalnyi kék hirdetés jelent meg a lapban, illetve még egy negyedoldalnyi az állami Szerencsejáték Zrt.-től. Ezeken kívül csak egy hirdetés található a csütörtöki lapban, amely a tulajdonos családjához köthető. Ugyancsak „Állítsuk meg Brüsszelt!” hirdetések futnak a cégcsoporthoz tartozó Vasárnapi Hírek és Szabad Föld honlapján.
A kormányhirdetések intenzitása a vállaltan ellenzéki, magát szociáldemokrata lapként meghatározó Népszavában megegyezik a nyíltan kormánypárti Magyar Hírlappal és a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester érdekeltségébe került Világgazdasággal.
Ez már nem is az első eset, hiszen március végén már megjelent az első, egész oldalas kormányhirdetés a baloldali újságban. A Népszava médiaajánlata szerint egy negyedoldalas hirdetés 650 ezer forintba kerül, de ez természetesen csak listaár, a valódi költségek üzleti titoknak minősülnek.
A Népszava egyébként az egyetlen napilap, amely érdemben növelni tudta a példányszámát az utóbbi időben. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) legfrissebb adatai szerint az idei első negyedévben átlagosan napi 18 467 darabot adtak el a lapból, ami 68 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A lap feltámadása szorosan összefügg a Népszabadság tavaly októberi bezárásával: az újságírók egy részét átvette a Népszava, illetve feltehető, hogy a lap nélkül maradó olvasók egy része is ezt az újságot választotta.
Mint ahogy az korábban hivatalos közleményből is kiderült, a Népszava feltámadása mögött az MSZP egykori pénztárnoka, Puch László áll. A lapot kiadó cégcsoportot tavaly ősszel még egy rejtélyes liechtensteini befektető akarta megvenni, amelyről végül kiderült, hogy kormányközeli érdekeltség áll mögötte. Ez az üzlet nem jött létre, ehelyett decemberben érkezett Puch, aki egy osztrák cégen, a Horizont Handels und Industrie AG-n keresztül vette meg a lapot.