Lépett a médiatanács: meghirdették a Class FM frekvenciáját

Az NMHH szerint jogszerűen pályáztathatják meg az országos frekvenciacsomagot.

MN
2017. 07. 07. 7:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elfogadta a médiatanács azt a pályázati felhívást, ami alapján érdeklődők jelentkezhetnek egy országos lefedettséget biztosító analóg frekvenciacsomagra – a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tanácsa erről közleményben számolt be, a sajtóanyagból pedig az is kiderül, hogy a tavaly felszámolt Class FM frekvenciáját bocsátják tenderre.

A Class FM-et üzemeltető Advenio Zrt. perben áll az NMHH-val; január végén felfüggesztették az eljárást, ami miatt úgy tűnt, hogy évekre „beragadhat” az országos frekvenciacsomag. Március 14-én azonban új, másodfokú ítélet született – az NMHH erre hivatkozva írta ki a pályázatot, álláspontjuk szerint nincs ugyanis jogi akadálya a tender folytatásának.

A Médiatanács szerint a pályázat célja, hogy megmaradjon az országos duális médiarendszer, és a közszolgálati rádióadók mellett az eljárás végén újra működhessen országos kereskedelmi rádió Magyarországon, bővített lefedettséggel, a sztereó lakossági ellátás 69,3 százalékos elérési lehetőségével.

A Class FM lekapcsolásáról tavaly augusztusban szintén a médiahatóság döntött, novemberben pedig elhallgatott a több mint 2,5 milliós napi hallgatottsággal bíró rádió analóg adása.

Az adó ellehetetlenítése mögött feltehetőleg politikai okok állnak. Már az NMHH döntése előtt többen arról írtak: a tulajdoni viszonyok miatt kedvezőtlenül alakulhat a rádió jövője. A Simicska Lajos üzletember érdekeltségébe tartozó rádió tavasszal a Sláger Zrt.-hez  került, Michael McNutt igazgatósági elnök alá. A cégnek 85 százalékban az amerikai üzletember a tulajdonosa, míg a Marquard Media 15 százalékot birtokol. Közben a kormányzat is beindult, a filmügyi biztoshoz, Andy Vajnához tartozó Radio Plus Kft. így egyre látványosabban fejlődött. A Rádió 1 november közepétől már napi 20 órában sugároz egyebek közt Paks, Miskolc, Nyíregyháza és Szekszárd környékén is.

A 24.hu csütörtökön írt róla, hogy már jövőre új országos kereskedelmi rádió indulhat, és információik szerint már a jövő évi választások előtt megszerezheti valaki az országos frekvenciacsomagot. 

A médiatanács a frekvenciapályázat mellett több televíziós szolgáltató megbüntetéséréről is beszámolt: összesen 8,12 millió forint bírság megfizetésére kötelezték a szintén Andy Vajnához tartozó TV2 működtetőjét, szabálytalan termékmegjelenítés és a támogatási szabályok megsértése miatt. Az idei első negyedévben sugárzott Stahl konyhája több adásában a Ragyogó ötletek című szegmensben ugyan a műsorszám elején felhívták a figyelmet a termékmegjelenítésre, de „14-14 alkalommal indokolatlan hangsúllyal, hosszan, kiállításszerűen szerepeltettek egy mosogatógép-tisztító márkát”, illetve a támogatás szabályait áthágva közvetlenül ösztönöztek a támogató termékének megvásárlására.

Egy futballkönyvhöz kapcsolt, engedély nélküli szerencsejáték-szervező reklámjai miatt kaptak figyelmeztetést az M4 Sport, a Spíler TV, a Sport1 és a Sport2 médiaszolgáltatói. A csatornákon idén márciusban és áprilisban sugározták a kötet hirdetéseit, amelyek ugyan klasszikus kereskedelmi reklámok voltak, de közvetett kereskedelmi üzenetként feltűnt a termék borítóján és oldalain egy – a NAV engedélye nélkül működő – fogadóiroda, az Unibet cég logója.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.