Elfogadta a médiatanács azt a pályázati felhívást, ami alapján érdeklődők jelentkezhetnek egy országos lefedettséget biztosító analóg frekvenciacsomagra – a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tanácsa erről közleményben számolt be, a sajtóanyagból pedig az is kiderül, hogy a tavaly felszámolt Class FM frekvenciáját bocsátják tenderre.
A Class FM-et üzemeltető Advenio Zrt. perben áll az NMHH-val; január végén felfüggesztették az eljárást, ami miatt úgy tűnt, hogy évekre „beragadhat” az országos frekvenciacsomag. Március 14-én azonban új, másodfokú ítélet született – az NMHH erre hivatkozva írta ki a pályázatot, álláspontjuk szerint nincs ugyanis jogi akadálya a tender folytatásának.
A Médiatanács szerint a pályázat célja, hogy megmaradjon az országos duális médiarendszer, és a közszolgálati rádióadók mellett az eljárás végén újra működhessen országos kereskedelmi rádió Magyarországon, bővített lefedettséggel, a sztereó lakossági ellátás 69,3 százalékos elérési lehetőségével.
A Class FM lekapcsolásáról tavaly augusztusban szintén a médiahatóság döntött, novemberben pedig elhallgatott a több mint 2,5 milliós napi hallgatottsággal bíró rádió analóg adása.
Az adó ellehetetlenítése mögött feltehetőleg politikai okok állnak. Már az NMHH döntése előtt többen arról írtak: a tulajdoni viszonyok miatt kedvezőtlenül alakulhat a rádió jövője. A Simicska Lajos üzletember érdekeltségébe tartozó rádió tavasszal a Sláger Zrt.-hez került, Michael McNutt igazgatósági elnök alá. A cégnek 85 százalékban az amerikai üzletember a tulajdonosa, míg a Marquard Media 15 százalékot birtokol. Közben a kormányzat is beindult, a filmügyi biztoshoz, Andy Vajnához tartozó Radio Plus Kft. így egyre látványosabban fejlődött. A Rádió 1 november közepétől már napi 20 órában sugároz egyebek közt Paks, Miskolc, Nyíregyháza és Szekszárd környékén is.
A 24.hu csütörtökön írt róla, hogy már jövőre új országos kereskedelmi rádió indulhat, és információik szerint már a jövő évi választások előtt megszerezheti valaki az országos frekvenciacsomagot.
A médiatanács a frekvenciapályázat mellett több televíziós szolgáltató megbüntetéséréről is beszámolt: összesen 8,12 millió forint bírság megfizetésére kötelezték a szintén Andy Vajnához tartozó TV2 működtetőjét, szabálytalan termékmegjelenítés és a támogatási szabályok megsértése miatt. Az idei első negyedévben sugárzott Stahl konyhája több adásában a Ragyogó ötletek című szegmensben ugyan a műsorszám elején felhívták a figyelmet a termékmegjelenítésre, de „14-14 alkalommal indokolatlan hangsúllyal, hosszan, kiállításszerűen szerepeltettek egy mosogatógép-tisztító márkát”, illetve a támogatás szabályait áthágva közvetlenül ösztönöztek a támogató termékének megvásárlására.
Egy futballkönyvhöz kapcsolt, engedély nélküli szerencsejáték-szervező reklámjai miatt kaptak figyelmeztetést az M4 Sport, a Spíler TV, a Sport1 és a Sport2 médiaszolgáltatói. A csatornákon idén márciusban és áprilisban sugározták a kötet hirdetéseit, amelyek ugyan klasszikus kereskedelmi reklámok voltak, de közvetett kereskedelmi üzenetként feltűnt a termék borítóján és oldalain egy – a NAV engedélye nélkül működő – fogadóiroda, az Unibet cég logója.