Így tér vissza egy viking – ilyen történetet ember nem tud kitalálni

Varázslatosra sikerült Kevin Magnussen visszatérése a Formula–1-be. A tapasztalt dán pilóta tizennégy hónap kihagyás után a múlt vasárnapi Bahreini Nagydíjon az ötödik helyen futott be a Haas színeiben, miközben az istálló tavaly egyetlen pontot sem szerzett. Magnussen óvatosan fogalmaz a jövőbeli esélyeit illetően, de a csapatnál vérszemet kaptak, és további pontszerzésekről álmodoznak.

Magyar Nemzet
2022. 03. 22. 16:16
null
Haas' Danish driver Kevin Magnussen arrives for the third day of Formula One (F1) pre-season testing at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on March 12, 2022. (Photo by Giuseppe CACACE / AFP) Fotó: AFP
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Ilyen történetet ember nem tud kitalálni!

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke lelkesedésén nincs miért csodálkozni. Pilótáinak tavaly (és tavalyelőtt) mintha kibérelték volna az utolsó helyeket a mezőnyben, és tíz istálló közül egyedüliként a Haas egy szem pontot sem szerzett az évad során, pedig 2018-ban még az ötödik helyen végzett a konstruktőrök versenyében.

Bár a technikai szabályváltoztatások az erősorrend felborulásának lehetőségét vetítették előre, a Haasnak az új idény előtt is nehézségek sorával kellett megbirkóznia. A csapat az Ukrajnában zajló háború miatt szerződést bontott főszponzorával, az Uralkalival, de a vezetők azt ígérték, ez a Haas működését nem sodorja veszélybe. Az amerikaiak két héttel az első futam előtt orosz versenyzőjüktől, Nyikita Mazepintől is búcsút vettek, és korábbi pilótájukat, Kevin Magnussent szerződtették Mick Schumacher mellé.

 

És éppen a visszatérő dán pilóta okozta az idénynyitó nagydíj egyik legnagyobb meglepetését, mert a Haas az elmúlt nyolc év konstruktőri világbajnokával, a Mercedesszel is pariban volt, és Magnussen végül az ötödik helyen futott be, ami az amerikai istálló legjobb eredménye a 2016-os Osztrák Nagydíj óta, amikor Romain Grosjean a hetedik lett.

Steiner a bahreini futam után hatalmas mosollyal az arcán értékelt:

– Egészen hihetetlen, hogy két év után ilyen csodálatosra sikerült a visszatérés. Sok nehézséggel kellett megbirkóznunk az elmúlt két évben, lehajtott fejjel kellett dolgoznunk. A tavalyi évet arra áldoztuk, hogy jobb autót építsünk, és erre az idényre egy remek autót raktak össze a srácok. Nagyon büszke vagyok rájuk.


A csapatfőnök Magnussent is dicséretekkel halmozta el, mint mondta, ilyen egy igazi viking visszatérés.

– Kevin fantasztikus munkát végzett. Nem hiszem, hogy ilyen visszatérésről álmodozott volna. De néha történnek ilyen dolgok az életben. Egy hónapja még teljesen más volt a forgatókönyv, most pedig hirtelen az ötödik helyen találtuk magunkat – áradozott Steiner. – Kevin tudja hogyan kell autót vezetni, nem véletlenül szerződtettük őt. A csapat mellett ő is elismerést érdemel. Tudtuk, hogy szükségünk lesz egy másik pilótára, és szerintem jó döntést hoztunk.

Visszatért, duzzad az energiától, és ha belegondolnak, hogy tizennégy hónapig nem vezetett Formula–1-es autót, még lenyűgözőbbé teszi a teljesítményét. Képzeljék csak el, mi történt volna, ha ennél kevesebbet hagy ki? Dobogóra is állhatott volna!

Magnussen 2014 és 2020 között hét idényt húzott le a száguldó cirkuszban, a McLarennél, a Renault-nál és a Haasnál versenyzett, majd más kategóriákban próbálta ki magát. Arra nem számított, hogy idén újra a száguldó cirkuszban találja magát, ráadásul visszatérő futamán az ötödik helyen végez. A Formula–1-be való visszatérés lehetősége a derült égből jött, így Magnussen elmondása szerint még nincs a megfelelő fizikai állapotban.

– A nyakam elég merev. De jobban érzem magam, mint azt előzetesen vártam. Aggódtam, hogy fáradtabb leszek, de ha közel jársz egy jó eredmény eléréséhez, az pluszenergiát ad – magyarázta a dán versenyző. – Nagyon élveztem az egészet. Remek érzés újra ilyen magasságokba érni. Hatalmas gratuláció a csapatnak, hogy így összerakták ezt az autót, a miénk volt a legerősebb a középmezőnyben.

A szemem előtt volt a Mercedes majdnem az egész futam során!

A 29 éves pilótát ugyanakkor nem részegítette meg a siker, két lábbal a földön akar maradni.

– A középmezőnyre kell fókuszálnunk. Tudjuk, hogy jól jártunk azzal, hogy mindkét Red Bull kiesett, négy ponttal többet szereztünk, mint amit kellett volna. Ha Szaúd-Arábiában a hetedik helyen végzünk, akkor mondhatjuk, hogy ugyanazt értük el, mint ma.

Magnussen olykor a visszapillantó tükörben látta a Red Bullt és a Mercedest. Fotó: EPA/Ali Haider

A csapatnál viszont vérszemet kaptak, és remélik, hogy a pontszerzés nem csak egyszeri alkalom volt. A Formula–1-ben 2016 óta szereplő gárda a nyitófutamon begyűjtött tíz ponttal az eddigi legjobb szezonkezdetét produkálta.

– Attól elég távol állunk, hogy a három topcsapatot (Ferrari, Red Bull, Mercedes – a szerk.) utolérjük – vélekedett Steiner. – Mindig azt mondogattam, hogy a költségvetési sapka és az új szabályok bevezetése ellenére is eltart néhány évig, míg az ő szintjükre érünk, hiszen ők sokkal több adattal és tapasztalattal rendelkeznek, mint mi. Azt hiszem, hogy csökkent az előnyük a középmezőnyhöz képest.

– Reméltem, vártam, hogy újra pontokat szerzünk, megdolgoztunk érte. Az volt a jelmondatom, hogy 2022-ben visszatérünk, és sikerült! Persze ez nem rajtam múlott, hanem a csapaton. Mindenki hitt abban, hogy jobban tesszük, ha a 2021-es évet elengedjük, és 2022-re koncentrálunk. Volt egy tervünk, amit végrehajtottunk, szóval mindenki büszke lehet erre 

– mondta végezetül a csapatfőnök.

 

Borítókép: Kevin Magnussen (Fotó: AFP/Giuseppe Cacace)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.