Ünnepi hétvégére készülhetett a Red Bull, az osztrák alakulatnak idén először Szingapúrban nyílt lehetősége arra, hogy elhódítsa a világbajnoki címet. Ennek azonban igencsak csekély volt esélye, mert a Red Bull kettős győzelme mellett a Mercedes nullázása lett volna a siker másik összetevője.
Az álomszerűnek ígérkező hétvége aztán már pénteken rémálomba csapott át. A bikák látványosan szenvedtek, miközben a Ferrari ugrott az élre. De csak szombaton jött a feketeleves: a Red Bull az időmérőre sem javult fel. Olyannyira nem, hogy az egyik versenyzője sem jutott be a Q3-ba, ez a fiaskó idén még nem esett meg a csapattal.
A Red Bull vesszőfutása mellett a Ferrari hétvégi diadalmenete is folytatódott a kvalifikáción. Az olaszok versenyzői közül Carlos Sainz az első, Charles Leclerc a harmadik helyet kaparintotta meg. Közéjük George Russell (Mercedes) furakodott be, Lando Norris (McLaren) volt a negyedik, Lewis Hamilton (Mercedes), Kevin Magnussen (Haas), Fernando Alonso (Aston Martin) és Esteban Ocon (Alpine) a további sorrend, Max Verstappen (Red Bull) a 11. lett, Sergio Pérez (Red Bull) a 13.
Sainz jól kapta el a rajtot, Russell viszont nem, Leclerc ezt kihasználva elhúzott a brit pilóta mellett, akit aztán Hamilton is megelőzött, de szabálytalanul, így vissza kellett adnia Russellnek a pozíciót. A szokásos forgatókönyv, miszerint a Red Bullok hátulról indulva simán előretörnek, ezúttal nem valósult meg. Verstappen a hatodik körben a nyolcadik helyen autózott, Pérez beragadt a 13. helyre.
Logan Sargeant a falba állította az autóját, amit a Williams első szárnya bánt, a pályán elhullajtott törmelékek miatt a 20. körtől biztonsági autós következett. A kemény abroncsokat használó Red Bullok kivételével nagyjából a teljes mezőny a bokszba sietett. Sainz a kerékcsere után visszaállt az élre, majd Verstappen, Russell, Pérez, Norris, a bokszkiállása alatt sokat veszítő Leclerc, Hamilton és Alonso következett.
A két Red Bullt sorra előzték az ellenfelek, mígnem Verstappen a hatodik, Pérez a hetedik helyen találta magát. Russell Sainzt üldözte, de Norris, Hamilton és Leclerc is szorosan mögöttük autóztak, a gumijait óvva mindegyikük a kivárásra játszott.
Sainz és Norris egymást segítették
Pérez a 40. körben tudta le egyetlen kerékcseréjét, Verstappen egy körrel utána, előbbi a 17., utóbbi a 15. helyre esett vissza. Ha még várnak néhány kört, jobban jártak volna, ugyanis Esteban Ocon Alpine-ja néhány perc múlva felmondta a szolgálatot, emiatt virtuális biztonsági autós szakasz kezdődött. Az élmezőnyből csak a Mercedesek álltak ki, Russell a csere után a negyedik, Hamilton az ötödik helyen folytatta, Russellnek 13 másodpercnyi hátrányt kellett ledolgoznia 17 kör alatt, hogy a dobogóra érjen. A brit versenyző úgy haladt előre, mint a torpedó, és tíz körrel a leintés előtt megérkezett Leclerc mögé. A monacói pilóta nem állította nagy kihívás elé egyik Mercedest sem, mindketten könnyedén átugrották őt.
A hajtóvadászat ezután tovább folytatódott, Norris volt a következő „préda”. A McLaren versenyzője négy körrel a leintés előtt kapta meg a nyakába a honfitársait. Leclerc-rel szemben Norris hősiesen védekezett, ami az éllovas Sainz malmára hajtotta a vizet, Russellt pedig közben őrületbe kergette, aki az utolsó körben nagy sietségében összetörte a Mercedest.
Sainz és Norris egymást segítették hozzá az első két helyhez, a Ferrari spanyolja zseniális versenyzésének köszönhetően pályafutása második futamgyőzelmét aratta. A már említett Norrisé lett a második, Hamiltoné a harmadik, Leclerc-é pedig a negyedik hely. Verstappen tízes győzelmi szériája véget ért, a címvédő most ötödikként zárt, a Red Bullt pedig idén először taszították le a dobogó tetejéről. Pierre Gasly (Alpine), Oscar Piastri (McLaren), Pérez, Liam Lawson (Alpha Tauri) és Kevin Magnussen (Haas) szerzett még pontot.
Szingapúrban valamilyen szinten megtapasztalhattuk, hogy milyen lenne a Max Verstappen nélküli utópisztikus világ, amit Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elképzelt. Az elrontott időmérővel a Red Bull kikerült a képletből, ezek után három különböző istálló pilótái vívtak ádáz csatát a győzelemért. Wolff nem tévedett, az idény legizgalmasabb futamát láthattuk vasárnap.
Folytatás a jövő héten Japánban.
Végeredmény, Szingapúri Nagydíj, Szingapúr (62 kör, 306,143 km, a pontszerzők): versenyzők: csapatok: |
Borítókép: A futamgyőztes Carlos Sainz a dobogó tetején ünnepel (Fotó: AFP/Lillian SUWANRUMPHA)