Michelisz: Nem szabad egy rosszabb évnél leragadni

Szombati motorproblémája után Michelisz Norbert a mai három futamon összesen tizennyolcat előzött a túraautó-világkupa (WTCR) magyarországi fordulójában. Tassi Attila és a Zengő Motorsport versenyzői is elszalasztották a dobogós esélyüket a Hungaroringen.

Magyar Nemzet
2020. 10. 18. 18:00
AUTO - WTCR 2020 - RACE OF HUNGARY
MICHELISZ Norbert (hun), BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, portrait during the 2020 FIA WTCR Race of Hungary, 4th round of the 2020 FIA World Touring Car Cup, on the Hungaroring, from October 16 to 18, 2020 in Mogyoród, near Budapest, Hungary - Photo Xavi Bonilla / DPPI Fotó: Xavi Bonilla
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A WTCR bajnokának, Michelisznek alighanem elúszott az esélye a címvédésre idén a hungaroringi forduló után. Ez már szombaton valószínűsíthető volt, hiszen motorprobléma miatt csak a tizenhatodik helyen végzett az időmérőn. A futamokon mindent megtett, összesen tizennyolcat előzött, a háromból kétszer ő futotta meg a leggyorsabb kört, és végül egy hatodik és tizedik hellyel pontokat gyűjtött. Az első futamon hiába küzdötte fel magát szintén az első tízbe, ott még kiújult a szombati motorprobléma, ami miatt ki kellett állnia.

Michelisz volt az akcióhős a Hungaroringen, rengeteget előzött Fotó: Xavi Bonilla / DPPI

– Ezekből a rajtpozíciókból nagy csodát nem lehetett remélni – értékelt Michelisz a hétvége végén. – Összességében elégedett vagyok, mindhárom futamon felértem a top 10-be, szombat után ezt aláírtam volna.

Michelisz hátránya 100 pont fölé nőtt a bajnokság első helyezettjével szemben, és már csak két forduló van hátra a szezonból, ami azt jelenti, hogy a matematikai esélye még él, de sok realitása már nincs a címvédésnek.

– Az autósportban benne vannak az ilyen hétvégék, a technika ördöge soha nem alszik – fogalmazott Michelisz. – Nem szabad egy-egy rossz futamnál vagy rosszabb évnél leragadni, legalább középtávon kell gondolkozni.

Könnyen összejöhetett volna a magyar dobogó a WTCR hungaroringi fordulójában, hiszen mindhárom futamon volt hazai vagy hazai érdekeltségű versenyző az első sorban a rajtnál. Végül azonban nekik is csak a pontszerző helyezések jöttek össze.

A legnagyobb esélyt a Zengő Motorsport szalasztotta el, amely a szerencsével sem állt hadilábon a Hungaroringen, hiszen kapott a csapat egy ajándék pole pozíciót, miután a szombati időmérő után Gilles Magnus büntetést kapott, ezért az eredetileg tizenegyedik helyen végzett Boldizs Bence tizedik lett a kvalifikáción, ami a fordított rajtrácsos futamra első helyet jelentett neki.

Ez már a rajtnál elúszott, Boldizs néhány kanyar után a középmezőny elejében volt, és az első helyről indulva csak hetedik lett. A másik két versenyen a 16. és a 17. helyet szerezte meg a Zengő Cuprájával. A csapat másik versenyzője, Mikel Azcona az első futamon rajtolhatott a második helyről, de ő is rögtön hátraesett, és a hatodik helyen ért célba, ami mellé még egy negyedik helyet szerzett, egyszer pedig kiesett.

A hétvége záró versenyén Tassi Attila révén volt magyar az első sorban, aki az időmérőn második volt. A rajt neki sem sikerült jól, a hondás sor végére került az első néhány kanyar után, onnantól pedig rá hárult a csapautasítás szerinti védelmező szerep. Végül hatodik lett, miközben az első három helyet hondás csapattársai bérelték ki Esteban Guerrieri győzelmével az élen. Tassi a másik két versenyen ötödik és kilencedik lett.

A WTCR következő fordulóját október 31-én rendezik Spanyolországban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.