Villanyfényes tengerparti száguldás: Szaúd-Arábiában az F1

Megtette első hivatalos bejelentését a Formula–1 a jövő évi versenynaptárról. Jövő novemberben Dzsiddában rendezik az első Szaúd-arábiai Nagydíjat.

Magyar Nemzet
2020. 11. 05. 20:15
Emilia Romagna Grand Prix
MOTOR-F1-EMILIAROMAGNA/ Fotó: Davide Gennari Forrás: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Formula–1 2020-as idényének versenynaptárát alaposan felborította a koronavírus. Az Európán kívüli versenyek többsége elmaradt, dupla hétvégéket rendeztek, váratlan visszatérők és új helyszínek adtak otthont nagydíjnak. A szervezők határozott terve, hogy 2021-re visszatérjenek a megszokott kerékvágásba, a száguldó cirkusz körbejárja a bolygót, a hivatalos versenynaptárra azonban egyelőre várni kell.

Az első helyszín bejelentése viszont megtörtént: jövő novemberben Szaúd-Arábia második legnagyobb városában, a Vörös-tenger partján található Dzsiddában versenyez a száguldó cirkusz. A városi pálya kialakítása még nem végleges, de az biztos, hogy a tengerparthoz közeli aszfaltcsíkon villanyfényes nagydíjat rendeznek. Korábban erre a Formula–1 történetében csak Szingapúrban volt példa, amely 2008 óta szerepel a versenynaptárban.

A bejelentés alapján Szaúd-Arábia lesz a 33. ország, amely F1-es nagydíjat rendez. A tervek alapján inkább a 34. lenne, hiszen a Vietnami Nagydíjnak idén kellett volna debütálnia a versenynaptárban, ha nem szól közbe a világjárvány. Utóbbi versenyt 2020 áprilisára tervezték, így várhatóan a 2021-es naptárban is hasonló időszakban kaphat helyet.

Szaúd-Arábia az elmúlt években rengeteget fektetett a sportturizmusba. Rrendeztek Dakar-ralit, Formula–E futamot, spanyol és olasz labdarúgó Szuperkupa-meccset, tenisz- és golfviadalt, valamint nemzetközi ökölvívógálát is. Az arab világ óriása az idén is versenyt rendező Bahrein és Egyesült Arab Emírségek után a harmadik közel-keleti F1-helyszín lesz.

Az új helyszín bejelentésével tovább erősödött az a gyanú, hogy az idei beugrópályák (Mugello, Imola, Portimão, Nürburgring) a sikeres futamok ellenére nem válnak állandó versenyhelyszínekké.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.