Szedje le az Amazon New York metrójáratairól azokat a hirdetéseket, melyek a Philip K. Dick alternatív történelmi regényén alapuló új sorozatot, Az ember a fellegvárbant reklámozzák – követelte a város polgármestere, Bill de Blasio a The Telegraph szerint. A plakátokon ugyanis a náci Németország és az egykori japán birodalom jelképei voltak láthatóak, amelyek miatt Blasio szerint a hirdetések felelőtlennek és sértőnek bizonyultak. A polgármester kifejtette: a hirdetések ugyan nem ellenkeznek a Metropolitan Transportation Authority alapelveivel, viszont sértőek a világháború és a holokauszt túlélői, valamint sok más New York-i számára, ezért felkérik az Amazont, hogy vonja vissza reklámjait.
A hirdetések az egyik metrójáraton, amely a Times Square-t és a manhattani Grand Central Terminalt köti össze, teljes egészében betakarják az üléseket, a plafont és a falakat. Az egyiken az amerikai zászló látható, rajta csillagok helyett sassal és vaskereszttel, a másik egy, a birodalmi Japán által inspirált stilizált zászló.
Philip K. Dick regényében a világháború a nácik győzelmével zárult: Németország és Japán elfoglalta és felosztotta benne az Amerikai Egyesült Államokat. A sorozat november 20-tól érhető el az Amazon Prime-on, a náci jelképekkel ellátott hirdetések pedig hivatalosan december 6-áig lesznek láthatóak a metró vonalán. Az Amazon nem kommentálta még a hirdetést érő kritikákat.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!