Már a Coen testvérek is Netflixre gyártanak sorozatot. Hogy miért köteleződtek el az egyre élesedő filmgyártói harcban a streamingszolgáltató mellett? Nemrégiben lényegre törő választ adtak erre: letöltésnek áll a világ! A Deadline szerint készülő miniszériájuk, a The Ballad of Buster Scruggs hat westernsztorit mesél az amerikai végekről az Ó testvér, merre visz az utad? rendezőinek szemüvegén keresztül. – Látnoki erejű filmesek és mesteri történetmesélők. Izgatottan várjuk, hogy nálunk is megmutathassák a tehetségüket – nyilatkozta a Netflix eredeti tartalomért felelős elnökhelyettese, Cindy Holland. Úgy tűnik tehát, hogy bár többen is azt jósolják, nem sokáig futja majd hasonló kaliberű hírességek leszerződtetésére, a Netflix diadalmenete nem áll le.
A húsz éve alapított cég 2007-ben kezdett streamingszolgáltatásba az Egyesült Államokban, legnagyobb sikerüket a 2013 óta futó Kártyavárral (House of Cards) érték el. A Netflix ma már közel kétszáz országban érhető el, százmilliónál is több előfizetője van, csakhogy kiadásai még így sem térülnek meg. Úgy tűnik, a nyereségessé váláshoz előfizetők további tízmillióinak kellene melléjük állni. Ráadásul mióta a Disney is bejelentette, hogy beszáll a streamingbizniszbe, a Netflix és az Amazon már a konkurencia erősödése miatt is aggódhat. Elképzelhető ugyanis, hogy a Disney kivonja filmjeit a Netflixtől, és 2019-től a saját útját járja majd. Az pedig, hogy a népszerű animációs filmek letölthetők lesznek máshonnan is, biztosan nem tesz majd túl jót az eddig többé-kevésbé monopolhelyzetben lévő cégeknek.
Arról nem döntött még a Disney, hogy a változásba a képregény-adaptációkkal foglalkozó Marvelt, illetve a Star Wars-filmekért felelős Lucasfilmet is bevonja-e. Ha ezt meglépi a két éve az Egyesült Királyságban már saját streaminggel kísérletező vállalat, az még nagyobb kockázat lehet a Netflix számára, amelynek a Disney bejelentése óta így is 5,7 százalékot zuhantak a részvényei. Igaz, Piper Jaffray felmérése szerint annyira mégsem kell aggódniuk. Mint a The Street beszámolt az ötszáz amerikai Netflix-feliratkozó körében végzett kutatásról, csak húsz százalék akad közöttük, akik az összes filmezésre fordítható idejük tíz százalékánál többet töltenének Disney-tartalmak megtekintésével.