Találkozunk újra, 25 év múlva – mondta Laura Palmer Cooper ügynöknek a Twin Peaks 1991-es záró epizódjában. A valódi rajongók pedig alig győzték kivárni, hogy leteljen végre a negyed század, és minden idők egyik legkülönösebb tévés produkciója visszatérjen. Ha nem is könnyen, de végül csak sikerült meggyőzni David Lynchet, hogy ha már minden feltétel adott, alkotótársával, Mark Frosttal folytassák a kultikus sorozatot. A harmadik évad tizennyolc résszel idén került a képernyőre, és ha nem is a 25 évvel ezelőtti léptékben, de ismét újraírta mindazt, amit a televíziózásról gondoltunk. Lynch, aki szabad kezet kapott a producerektől, kegyetlen tréfát űzött velünk, atomjaira robbantotta szét a történetet, amelyet így szinte a semmiből kell újra összerakni. Mindezt olyan jeleneteken át, amelyek a Twin Peaksen kívül sehol még csak ötletként sem merülhetnének fel. Ki más engedné meg magának, hogy hosszú perceken keresztül utaztassa a nézőt egy atomrobbanás közepébe, miközben Penderecki zenéje szól, ha nem Lynch? Aki válaszokat, a sötét titkok leleplezését várta Cooper ügynök visszatérésétől, annak csalódnia kellett. Az alkotók néhány látványos magyarázattal elhúzták a mézesmadzagot az orrunk előtt, hogy a kétrészes fináléban kiderüljön, valójában semmi sem derült ki. Laura Palmer felsikít, a képernyő elsötétül, mi pedig csak bámulunk magunk elé, hogy mi történt velünk már megint? (Ficsor Benedek)
Ritkán hoz egy tévésorozat újra divatba egy írót, de A szolgálólány meséje pontosan ezt tette: a széria elsöprő sikere hatására sokan már Nobel-díjat követelnek Margaret Atwoodnak. A tévés piac átalakulását jól jelzi, hogy A szolgálólány meséje úgy nyert nyolc Emmyt (és további ötre jelölték), hogy nem is „rendes” tévé adta, hanem a Hulu streamingszolgáltató. A Rotten Tomatoes kritikaaggregátor-oldalon 96 százalékon áll, összefoglalva: mindenki imádja. És joggal teszik, mert a történet valóban letaglózó. A néző szinte végigfeszengi, -idegeskedi a tízrészes első évadot. A nyomasztó atmoszféra csak egy-egy pillanatra látszik engedni, hogy a következő jelenetben még brutálisabban sújtson le az emberre. A történet szerint a közeljövőben gyakorlatilag meddővé válik az emberiség.