„Ideje elkezdenünk gondolkodni egy megfelelő módon kialakított használtautó-tanúsítványi (cpo) program elindításán most, hogy az S szériából az első példányok már kezdik elérni a hároméves kort” – írta Simon Sproule, a Tesla kommunikációs alelnöke. Az új autók értékesítését visszavásárlás garantálásával támogató programot a Tesla más luxuskategóriás autógyártók – például a BMW, a Mercedes-Benz – már működő programjának mintájára alakítja ki.
A visszavásárlási program elindítása már csak azért is időszerű volt, mert Elon Musk, a társaság vezérigazgatója 2013 márciusában személyesen vállalt visszavásárlási garanciát. „Még akkor is, ha a Tesla nem lesz rá képes, én magam garantálom az kocsik visszavásárlását – csak hogy lássák, nem a levegőbe beszélek” – hangsúlyozta a becslések szerint tízmilliárd dolláros vagyonnal rendelkező Musk. Az S modell vásárlóinak a Tesla bizonyos finanszírozási feltételek esetén eddig is szerződésben garantálta a visszavásárlást három év után, a vételár 43-50 százalékán, amelyet a hároméves német luxusautókéhoz igazítottak. A használt Teslák forgalma még nem nagyon indult be, így viszonylag kevés piaci információ áll rendelkezésre, de az első jelek arra utalnak, hogy a kocsik értéke magasabb lesz a garantált visszavásárlási összegnél.
A tanúsítványi program – amennyiben a vásárlók élnek az ajánlattal – 2016 elején megindítja a használt példányok visszaáramlását a Teslához. Az X típus jövő évi bemutatása pedig akár fel is gyorsíthatja a folyamatot, mert lehetőséget ad az S első vásárlóinak a váltásra.
Vállalati ügyfeleknek a Tesla már április óta kínál lízingfinanszírozási programot, amelyet minden hírverés nélkül október elsején kiterjesztett magánszemélyekre is az Egyesült Államokban. A lízingajánlatok a Model S-re 5000 dollár befizetése után havi 932 dollártól indulnak. A Tesla egyébként költséges megoldást választott autói értékesítésére: franchise-márkaképviseletek helyett saját tulajdonú szalonokat tart fenn.
Az Egyesült Államokban az Autókereskedők Nemzeti Szövetsége adatai szerint a használtkocsi-kereskedők 2013-ban 12 százalékos haszonkulccsal dolgoztak, háromszorosával az új járműveket értékesítő szalonokénak. A Carmax Inc., az Egyesült Államok a legnagyobb használtautó-kereskedő vállalata az idei első félévben példányonként 2220 dollár nyereségre tett szert, ami 11 százalékos haszonkulcsnak felel meg. A Tesla becslések szerint akár 6-10 ezer dollár nyereséget is elérhet minden egyes eladott használt S modell után, ami még az újonnan értékesített kocsik nyereségét is messze felülmúlja. A használtató-forgalmazás komoly plusz bevételi forrást jelenthet a Teslának, amely még mindig adós egy nyereséges teljes pénzügyi évvel, ugyanis 11 éves fennállása alatt csak egyetlen nyereséges negyedévet tudott felmutatni. Az idei második negyedévet a társaság minden eladási rekord ellenére is 62 millió dollár veszteséggel zárta a magas kutatási-fejlesztési költségek miatt.