Kecsegtető üzlet lesz a használt Tesla visszavásárlása?

A Tesla célja, hogy megszerezze magának a nagy nyereséggel dolgozó használtautó-üzletet.

BK
2014. 10. 07. 1:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Ideje elkezdenünk gondolkodni egy megfelelő módon kialakított használtautó-tanúsítványi (cpo) program elindításán most, hogy az S szériából az első példányok már kezdik elérni a hároméves kort” – írta Simon Sproule, a Tesla kommunikációs alelnöke. Az új autók értékesítését visszavásárlás garantálásával támogató programot a Tesla más luxuskategóriás autógyártók – például a BMW, a Mercedes-Benz – már működő programjának mintájára alakítja ki.

A visszavásárlási program elindítása már csak azért is időszerű volt, mert Elon Musk, a társaság vezérigazgatója 2013 márciusában személyesen vállalt visszavásárlási garanciát. „Még akkor is, ha a Tesla nem lesz rá képes, én magam garantálom az kocsik visszavásárlását – csak hogy lássák, nem a levegőbe beszélek” – hangsúlyozta a becslések szerint tízmilliárd dolláros vagyonnal rendelkező Musk. Az S modell vásárlóinak a Tesla bizonyos finanszírozási feltételek esetén eddig is szerződésben garantálta a visszavásárlást három év után, a vételár 43-50 százalékán, amelyet a hároméves német luxusautókéhoz igazítottak. A használt Teslák forgalma még nem nagyon indult be, így viszonylag kevés piaci információ áll rendelkezésre, de az első jelek arra utalnak, hogy a kocsik értéke magasabb lesz a garantált visszavásárlási összegnél.

A tanúsítványi program – amennyiben a vásárlók élnek az ajánlattal – 2016 elején megindítja a használt példányok visszaáramlását a Teslához. Az X típus jövő évi bemutatása pedig akár fel is gyorsíthatja a folyamatot, mert lehetőséget ad az S első vásárlóinak a váltásra.

Vállalati ügyfeleknek a Tesla már április óta kínál lízingfinanszírozási programot, amelyet minden hírverés nélkül október elsején kiterjesztett magánszemélyekre is az Egyesült Államokban. A lízingajánlatok a Model S-re 5000 dollár befizetése után havi 932 dollártól indulnak. A Tesla egyébként költséges megoldást választott autói értékesítésére: franchise-márkaképviseletek helyett saját tulajdonú szalonokat tart fenn.

Az Egyesült Államokban az Autókereskedők Nemzeti Szövetsége adatai szerint a használtkocsi-kereskedők 2013-ban 12 százalékos haszonkulccsal dolgoztak, háromszorosával az új járműveket értékesítő szalonokénak. A Carmax Inc., az Egyesült Államok a legnagyobb használtautó-kereskedő vállalata az idei első félévben példányonként 2220 dollár nyereségre tett szert, ami 11 százalékos haszonkulcsnak felel meg. A Tesla becslések szerint akár 6-10 ezer dollár nyereséget is elérhet minden egyes eladott használt S modell után, ami még az újonnan értékesített kocsik nyereségét is messze felülmúlja. A használtató-forgalmazás komoly plusz bevételi forrást jelenthet a Teslának, amely még mindig adós egy nyereséges teljes pénzügyi évvel, ugyanis 11 éves fennállása alatt csak egyetlen nyereséges negyedévet tudott felmutatni. Az idei második negyedévet a társaság minden eladási rekord ellenére is 62 millió dollár veszteséggel zárta a magas kutatási-fejlesztési költségek miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.