Megnyitotta kapuit a robothotel

A szobákat energiatakarékos megoldásokkal próbálják alacsony áron tartani.

MA
2015. 07. 21. 17:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ebben a szállodában a japán vendégeket humanoid robotok üdvözlik a recepciónál, míg az angol nyelven beszélő látogatókat – egyelőre tisztázatlan okokból – egy robot dinoszaurusz fogadja. A szerkezetek azt állítják, hogy képesek intelligens társalgást folytatni – írja a CNN.

A poggyászok kezelését és a takarítást többfunkciós robotok végzik. A szálloda egyelőre – 72 szobájával – még kezdeti fázisban van, a következő szakaszban – 2016-ig – további 72 szoba létesítését tervezik. Emellett más nyelveket, például a kínait és a koreait is hozzá szeretnék adni a robotok szókincséhez.

Amikor a hotel ötletét először bejelentették, Hideo Sawada, aki egy vidámpark részeként üzemelteti a szállodát, hangsúlyozta: reméli, hogy végül 90 százalékban robotok fogják vezetni a hotelt.

„A jövőben 1000 hasonló hotel építését reméljük világszerte” – mondta el a japán Nikkei News szerint.

A társaság elmondása alapján több vonás is elősegíti azt, hogy a Henn-na legyen a legfuturisztikusabb alacsony árkategóriájú hotel a piacon.

Sok híres sci-fi filmben a robotok lenyűgöző ügyességgel mozognak, önállóan gondolkodnak, és gyakran rémisztő terveket készülnek végrehajtani. Úgy tűnik, a tudósok csak tovább erősítik ezzel kapcsolatos félelmeinket. De mennyi realitása van a mesterséges intelligencia ilyen szintű térnyerésének?

A vendégek szobájának ajtaja arcfelismerő technológiával működik, a szobák felszereltségét pedig minimális szinten igyekeznek tartani – bár a vendégek szükség esetén igényelhetnek egy tabletet. Légkondicionáló készülék helyett pedig egy sugárzási panellel érzékelik a test melegét, és ez alapján állítják be a hőmérsékletet. Mindemellett napenergiát és más, energiatakarékos funkciókat is alkalmazni fognak, hogy ezzel is csökkentsék a működési költségeket, ráadásul egy ilyen hotelben a borravaló sem számít.

A szobákban Tuly, egy kis méretű, rózsaszín szerkezet olyan kérdésekre tud választ adni, mint például „Hány óra van?” és „Milyen lesz az időjárás holnap?”. A világítást is ezen keresztül lehet beállítani, mivel a falakon nincsenek kapcsolók – írja a The Guardian.

A szobaárakat a kereslettől teszik függővé. Ahelyett, hogy egy fix összeget határoznának meg, a főszezonban a vendégek tehetnek ajánlatot a szobára. A legmagasabb árat ajánló veheti birtokba a szobát, ugyanakkor lesz egy árplafon a licitálás során. A „superior” és a „deluxe” kategóriájú szobák valamivel drágábbak lesznek.

Japán világelső a robotikai technológia alkalmazásában, az országban az ágazat fontos részét képezi a kormány növekedési stratégiájának is. Régóta alkalmaznak ilyen szerkezeteket a gyártási folyamatok során, és magas érdeklődés tapasztalható az emberi interakciók területén is, beleértve az idősek ellátását.

Az egyik olyan terület, ahol a Henn-na Hotel továbbra is emberi tevékenységre támaszkodik, a biztonság. A kamerák felvételeit valódi emberek figyelik a monitorok mögül, hogy biztosítsák: a vendégeknek nem esik bántódása, és senki sem lopja el a drága robotokat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.