Hiperszonikus sugárhajtásút szabadalmaztatott az USA-ban az európai óriáscég, az Airbus – számol be a Businessinsider.com. Az írás a Patent Yogira hivatkozva (kinek videóját alább tekintheti meg) kifejti, hogy a technikával a London–New York távot egy óra alatt le lehetne tudni, ami komoly előrelépés a jelenlegi 7-8 órás úthoz képest. Az olyan még hosszabb távok, mint a Párizs–San Francisco, illetve a Tokió–Los Angeles is háromórásra zsugorodna.
Mindez azt jelenti, hogy a jármű a hangsebesség 4,5-szeresével (Mach), több mint 4800 km/h-val suhanna, szemben a Concord Mach 2-es sebességével, amely három és fél órás London–New York utat eredményezett.
A csodagépnek „háromszoros” meghajtása lenne: először a két „hagyományos” sugárhajtómű segítené a felszállásban, ezeket az áramvonalasság miatt a test később el is nyelné. Ezt követően a rakétameghajtás lépne életbe, ekkor a jármű függőlegesen repülne, mint az űrsikló, majd az utazósebesség elérésekor a tolóhajtóművek vennék át a főszerepet.
Érdemes megjegyezni, hogy a jármű testének kialakítását annak rendelték alá, hogy mérsékeljék a hangrobbanások okozta kellemetlenségeket. Korábban a Concorde-ok repülését is emiatt korlátozták lakott területek felett. Az új jármű viszont az űrsikló üzemmódban törné át a hangsebességet, a robbanás hanghatása a felszínnel párhuzamosan szóródna, ezért nem zavarná a helyieket.
Természetesen, ha az emberiség képes valami csudálatosat alkotni, akkor gyorsan fegyverré is alakítja. A szabadalomban leírják, hogy civilben a gép 20 utast képes szállítani, de terepszínben már fegyverekkel is felszerelnék, illetve felderítésre is képes lenne, mint az eddigi leggyorsabb repülőnek számító SR71 Blackbird. A tervezők külön ötlettel is előálltak, mely szerint elektromágneses sugarakat lehetne vele kilőni.
A cikk úgy zárul, hogy valószínűleg nem kerül gyártásba a jármű, de a cég „kevésbé extrém” termékein visszaköszönhetnek az újítások.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!