Az Airbus egy óra alatt lenyomná a London–New York távot

Természetesen hadászati lehetőségei is vannak a szupergépnek.

LM
2015. 08. 05. 10:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiperszonikus sugárhajtásút szabadalmaztatott az USA-ban az európai óriáscég, az Airbus – számol be a Businessinsider.com. Az írás a Patent Yogira hivatkozva (kinek videóját alább tekintheti meg) kifejti, hogy a technikával a London–New York távot egy óra alatt le lehetne tudni, ami komoly előrelépés a jelenlegi 7-8 órás úthoz képest. Az olyan még hosszabb távok, mint a Párizs–San Francisco, illetve a Tokió–Los Angeles is háromórásra zsugorodna.

Mindez azt jelenti, hogy a jármű a hangsebesség 4,5-szeresével (Mach), több mint 4800 km/h-val suhanna, szemben a Concord Mach 2-es sebességével, amely három és fél órás London–New York utat eredményezett.

A csodagépnek „háromszoros” meghajtása lenne: először a két „hagyományos” sugárhajtómű segítené a felszállásban, ezeket az áramvonalasság miatt a test később el is nyelné. Ezt követően a rakétameghajtás lépne életbe, ekkor a jármű függőlegesen repülne, mint az űrsikló, majd az utazósebesség elérésekor a tolóhajtóművek vennék át a főszerepet.

Érdemes megjegyezni, hogy a jármű testének kialakítását annak rendelték alá, hogy mérsékeljék a hangrobbanások okozta kellemetlenségeket. Korábban a Concorde-ok repülését is emiatt korlátozták lakott területek felett. Az új jármű viszont az űrsikló üzemmódban törné át a hangsebességet, a robbanás hanghatása a felszínnel párhuzamosan szóródna, ezért nem zavarná a helyieket.

Természetesen, ha az emberiség képes valami csudálatosat alkotni, akkor gyorsan fegyverré is alakítja. A szabadalomban leírják, hogy civilben a gép 20 utast képes szállítani, de terepszínben már fegyverekkel is felszerelnék, illetve felderítésre is képes lenne, mint az eddigi leggyorsabb repülőnek számító SR71 Blackbird. A tervezők külön ötlettel is előálltak, mely szerint elektromágneses sugarakat lehetne vele kilőni.

A cikk úgy zárul, hogy valószínűleg nem kerül gyártásba a jármű, de a cég „kevésbé extrém” termékein visszaköszönhetnek az újítások.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.