Hallgat az összeomlásról a Facebook

Újra elérhetetlenné vált hétfőn a „legnépszerűbb közösségi oldal”, az elmúlt hetekben már harmadszor.

LM
2015. 09. 29. 11:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szeptember 17-én és 24-én is fél órán keresztül akadozott a Facebook, amelyből a felhasználók esetenként öt-, illetve tízpercnyi elérhetetlenséget tapasztaltak. A mostani volt az eddigi leghosszabb kiesés, mely magyar idő szerint hétfő este 21.10-kor ütött be és egy órán át tartott – ám egyes felhasználóknak most sem kellett ennyi ideig nélkülözniük a szolgáltatást. A venturebeat.com felhívja rá a figyelmet, hogy a korábbi két összeomlással kapcsolatos kérdéseikre még mindig várják a válaszokat, „de most legalább elismerték, hogy baj van”, hiszen a Facebook nem sokkal a probléma után megszólalt fejlesztői oldalán. A cég a Graph API-vel kapcsolatos problémákra hivatkozott, mely a különféle appok írásáért és olvasásáért felel. „Természetesen többről van szó, mint a Graph API” – sommázta a venturebeat.Az összeomlás után megtelt a Twitter és komoly hullámokat vert a #facebookdown – emelte ki az Express. A legtöbben jól szórakoztak az ügyön, egyesek pedig a fekete humorhoz nyúltak: olyan bejegyzések kezdtek keringeni, mint hogy több tízezer Facebook-migránst vesz át a Twitter.Az összeomlás kezdete után bő egy órával a cég szóvivője egy klasszikus Barbradyt előadva zárta az ügyet: „Ippeg visszaállítunk szolgáltatásokat, melyeket a felhasználók nem tudnak elérni, bizonyos konfigurációs probléma miatt. (...) Elnézést a kellemetlenségért!” A venturebeat írása arra hívja fel a figyelmet, hogy az események komolyan megkérdőjelezik a Facebook megbízhatóságát, hiszen „ahogyan a Google-re is”, úgy tekintünk rá, hogy soha nem dől be.A Facebooknak egyesek szerint 1,44 milliárd felhasználója van, a cég saját bevallása szerint ugyanakkor „csak” 1,28 milliárd taggal bír. A Mirror arról is beszámolt, hogy naponta átlagosan 802 millióan keresik fel az oldalt, a 18 és 34 év közötti korosztály 48 százaléka pillant rá egyből ébredés után. Ezek a számok azt jelentik, hogy a cég 2,5 milliárd dolláros bevételre tudott szert tenni 2014-ben a reklámokból; a tegnapi összeomlás a cég papírjainak közel négy százalékos esését hozta – írta a The Guardian.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.