Egyre fontosabb a vizualitás a közösségi médiában

Látványos növekedést ért el aktivitás tekintetében a Pinterest és az Instagram.

MNO
2015. 10. 14. 11:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A multifunkcionális platformok, mint a Facebook vagy a Google+ mellett egyre népszerűbbek a közösségi terek – például a chatprogramok és a képmegosztók –, melyek egy-egy kommunikációs módra fókuszálnak. Amerikában ez a jelenség már odáig jutott, hogy a fiatalok körében a Twitter az idén leszorította a Facebookot. Az előrejelzések szerint Zuckerberg birodalma továbbra is terjeszkedni fog a tengerentúlon, ám az elkövetkezendő két évben csupán a 65 év feletti felhasználók jelentős növekedése várható, míg a fiatalok aránya csökkenni fog.

A KutatóCentrum Web 2.0 Reportjának adatai alapján ugyan továbbra is a Facebook tudhatja magáénak a legmagasabb ismertséget (99 százalék), figyelemre méltó a Twitter (87 százalék), a Google+ (87 százalék) és a Viber (80 százalék) széles körű ismertsége is. Bár ez nem minden közösségi oldal esetében jelent aktív használatot is, a Vibernél igen: utóbbi a második leghasználtabb csevegőprogrammá nőtte ki magát a Facebook saját chatprogramja, a Facebook Messenger után. A kutatásból az is kiderült, hogy tízből négy internetező ma már a közösségi oldalak levelezési rendszerét preferálja a hagyományos e-mail fiókokkal szemben – írja közleményében a KutatóCentrum.

A kutatók szerint a vizualitásnak egyre nagyobb szerep jut a közösségi térben, ezt mutatja, hogy a leglátványosabb növekedést aktivitás tekintetében a Pinterest és az Instagram érte el az elmúlt év során. Míg az előbbi aktív tagjainak száma közel a duplájára emelkedett, addig az Instagram egy év alatt megtriplázta rendszeres felhasználóinak számát. „Sok újdonságot tartogat még a képorientált közösségi oldalak világa, a legújabb trend most a Snapchat kép-, rajz- és videómegosztó program, melynek különlegessége, hogy a fogadó fél maximum 10 másodpercig láthatja a küldött anyagot. Az alkalmazás ismertsége rövid idő alatt elérte a 35 százalékot. Ugyan a regisztrálók száma még nagyon alacsony, de ők többnyire igen aktívak” – mondta Balogh Szilvia, a kutatás vezetője.

Bár a felmérésben részt vevő közösségi terek – a Facebook, a Google+, a Twitter, a LinkedIn, a Pinterest, az Instagram, a Snapchat és a Viber – regisztrálóinak száma jellemzően évről évre növekszik, ez nem feltétlenül jelenti az aktív használói bázis növekedését – olvasható a közleményben. „Az aktivitási index a Twitter és a Google+ esetében az 50 százalékot sem éri el. A sort hazánkban továbbra is a Facebook vezeti 97 százalékos aktivitási rátával, a második helyen található Viber esetében 77 százalék ugyanez az arány” – emelte ki Balogh Szilvia. A képek figyelemmegragadó ereje a használat gyakoriságában is visszaköszön: mind a Pinterest, mind az Instagram aktivitási rátája meghaladja a 60 százalékot – teszik hozzá.

A különböző oldalak más-más szerepet töltenek be, épp ezért nem ritka, hogy egyes felhasználók több közösségi oldalnak is aktív tagjai. Minden második internetező legalább két oldal állandó használója, minden negyedik pedig minimum három oldalon aktív. A legtöbbet a snapchatesek mozognak a közösségi térben: mindegyiküknek van Facebook-fiókja, döntő többségüknek Viber alkalmazása is.

A Web 2.0 Report adatai szerint a Twitteren és a Snapchaten a férfiak vannak többségben, míg a Pinterestet a hölgyek részesítik előnyben – írják.

Már nem csak a huszonéveseké a közösségi média világa: míg a 18–29 éves internetezők 86 százaléka használja napi szinten ezeket az oldalakat, addig az 50–59 évesek nem sokkal lemaradva, 73 százalékkal képviseltetik magukat. Míg az olyan feltörekvő platformok, mint a Viber, a Snapchat és az Instagram a fiatalok terepét alkotják, addig a Google+ aktív tagjai között az átlaghoz képest több az idősebb.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.