A multifunkcionális platformok, mint a Facebook vagy a Google+ mellett egyre népszerűbbek a közösségi terek – például a chatprogramok és a képmegosztók –, melyek egy-egy kommunikációs módra fókuszálnak. Amerikában ez a jelenség már odáig jutott, hogy a fiatalok körében a Twitter az idén leszorította a Facebookot. Az előrejelzések szerint Zuckerberg birodalma továbbra is terjeszkedni fog a tengerentúlon, ám az elkövetkezendő két évben csupán a 65 év feletti felhasználók jelentős növekedése várható, míg a fiatalok aránya csökkenni fog.
A KutatóCentrum Web 2.0 Reportjának adatai alapján ugyan továbbra is a Facebook tudhatja magáénak a legmagasabb ismertséget (99 százalék), figyelemre méltó a Twitter (87 százalék), a Google+ (87 százalék) és a Viber (80 százalék) széles körű ismertsége is. Bár ez nem minden közösségi oldal esetében jelent aktív használatot is, a Vibernél igen: utóbbi a második leghasználtabb csevegőprogrammá nőtte ki magát a Facebook saját chatprogramja, a Facebook Messenger után. A kutatásból az is kiderült, hogy tízből négy internetező ma már a közösségi oldalak levelezési rendszerét preferálja a hagyományos e-mail fiókokkal szemben – írja közleményében a KutatóCentrum.
A kutatók szerint a vizualitásnak egyre nagyobb szerep jut a közösségi térben, ezt mutatja, hogy a leglátványosabb növekedést aktivitás tekintetében a Pinterest és az Instagram érte el az elmúlt év során. Míg az előbbi aktív tagjainak száma közel a duplájára emelkedett, addig az Instagram egy év alatt megtriplázta rendszeres felhasználóinak számát. „Sok újdonságot tartogat még a képorientált közösségi oldalak világa, a legújabb trend most a Snapchat kép-, rajz- és videómegosztó program, melynek különlegessége, hogy a fogadó fél maximum 10 másodpercig láthatja a küldött anyagot. Az alkalmazás ismertsége rövid idő alatt elérte a 35 százalékot. Ugyan a regisztrálók száma még nagyon alacsony, de ők többnyire igen aktívak” – mondta Balogh Szilvia, a kutatás vezetője.
Bár a felmérésben részt vevő közösségi terek – a Facebook, a Google+, a Twitter, a LinkedIn, a Pinterest, az Instagram, a Snapchat és a Viber – regisztrálóinak száma jellemzően évről évre növekszik, ez nem feltétlenül jelenti az aktív használói bázis növekedését – olvasható a közleményben. „Az aktivitási index a Twitter és a Google+ esetében az 50 százalékot sem éri el. A sort hazánkban továbbra is a Facebook vezeti 97 százalékos aktivitási rátával, a második helyen található Viber esetében 77 százalék ugyanez az arány” – emelte ki Balogh Szilvia. A képek figyelemmegragadó ereje a használat gyakoriságában is visszaköszön: mind a Pinterest, mind az Instagram aktivitási rátája meghaladja a 60 százalékot – teszik hozzá.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!