A kormányzat egy Facebookon közzétett közleményben úgy fogalmaz, reményeik szerint egy nap létrejöhet az igények mentén szerveződő és azokra reagáló, helyi és helyközi közösségi közlekedési rendszer, ami a városi közlekedés kényelmes alternatívájaként csökkenteni fogja a személygépjárművek szerepét. Ezzel összhangban meghatározott útvonalon, menetrend szerint közlekedő önjáró buszokat is forgalomba szeretnének állítani, ezzel munkaerőt spórolva – idézi a közleményt a The Huffington Post.
A kínai Yutong buszgyár egy sikeres teszteredménnyel rukkolt elő nemrég, a Zhengzhou és Kaifeng közötti húsz mérföldes távon próbálták ki önjáró buszukat. Ahogy a Wired beszámolt róla, a jármű állítólag 26 közlekedési jelzés által támasztott „akadályt” vett sikeresen, többször sávot váltott, és legalább egy ízben végrehajtott egy előzést is. A cég nem sokat árult el a technológiáról, de annyit tudni lehet, hogy a busz lézereket, radarokat és kamerarendszereket használ, így tud részt venni biztonságosan a közlekedésben.
Míg a Távol-Keleten, úgy tűnik, a buszokból „vennék ki” a sofőrt a gyártók, addig az Egyesült Államokban és Európában a kamionok és a személygépjárművek irányításának automatizálása az elsődleges célkitűzés. Elég csak a Google önvezérlő autójára gondolni, ami egy Smart méreteivel rendelkező négykerekű fülkére hajaz, vagy arra az Audi A7 prototípusra, amely idén tavasszal a német A9-es autópályán tett meg egy sikeres próbautat. Utóbbi technológia a tervek szerint 2017-ben, az új Audi A8-ban debütál.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!