A szén-dioxid-kvóták pénzén fejlesztik az e-mobilitást

Tervben van a belső égésű autók kiváltása a plug-in hibridekkel és a tisztán elektromos hajtásúakkal.

MTI
2015. 11. 11. 18:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Varga Mihály elmondta, hogy a magyar kormány által elfogadott Jedlik Ányos-terv alapvető célja az elektromobilitás elterjesztése. Megjegyezte, hogy Közép-Európában Magyarország volt az első, amely átfogó koncepciót alkotott e területen. A tervek között szerepel a belső égésű motorral hajtott járművek kiváltása plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású gépkocsikkal.

A miniszter jelezte, hogy 2020-ra 54 ezer elektromos járműnek kell forgalomban lennie hazánkban, ehhez azonban előbb megfelelő infrastruktúra szükséges. A kormány gondoskodni kíván a megfelelő lefedettséget biztosító nyilvános töltőállomásokról, erre az idei költségvetésben hétmilliárd forintot különítettek el.

Varga Mihály szerint az emberek figyelmének ráirányítása az elektromos járművekre különböző ösztönzőket követel. A Nemzetgazdasági Minisztérium hamarosan benyújtja azt a javaslatcsomagot, amelynek elfogadása után a környezetkímélő autók tulajdonosainak jövőre már nem kell regisztrációs adót fizetnie, valamint mentesülnek a különböző illetékek, gépjármű- és cégautó adó fizetése alól is.

Megjegyezte, hogy jogszabály-módosítások is várhatók: a tiszta üzemű járművek könnyebben kaphatnának behajtási engedélyeket, használhatnák a buszsávokat, és díjmentesen hajthatnának fel a fizetős útszakaszokra.

Varga Mihály a rendezvény keretében elektromos töltőállomást avatott a főiskola előtti téren. Avatóbeszédében kiemelte: az a céljuk, hogy év végére közel 150 nyilvános töltőállomás legyen Magyarországon. Hozzátette, hogy a kormány ösztönözni kívánja a nyilvános állomások mellett az otthoni töltés elterjedését is, ehhez pedig direkt anyagi ösztönzőket vagy adókedvezményeket kíván bevezetni.
András István, a Dunaújvárosi Főiskola rektora közölte: a térség első elektromos töltőállomásával a környezettudatosságot terjedését kívánják elősegíteni.

Szólt arról is, hogy szerepet kívánnak vállalni az elektromos terepmotor kifejlesztésében, amelynek e-hajtásláncát valós versenykörülmények között fogják tesztelni. Az eredmények hasznosítása és további fejlesztések révén később ipari, mezőgazdasági munkagépek elektromos hajtását valósíthatják meg – mondta.

Galambos Dénes kormánypárti országgyűlési képviselő emlékeztetett arra, hogy az elektromobilitás mellett a város más területeken is zöldebb lett. Példaként említette a főiskolát és a kórházat, amelyek napelemes fejlesztései jelentős megtakarításokat hoztak.

Cserna Gábor (Fidesz–KDNP) polgármester hangsúlyozta, hogy a város a töltőállomással felkerült az elektromos közlekedés térképére. Egyértelmű céljuknak nevezte az alternatív energiák további hasznosítását, amit pályázati forrásokból kívánnak megvalósítani.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.