Nagyot kaszál a Facebook

Elsősorban a mobileszközökön szerzett reklámbevétellel növelte forgalmát és nyereségét.

MTI
2015. 11. 05. 17:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A harmadik negyedévben bő negyven százalékkal 4,5 milliárd dollárra emelkedett a Facebook bevétele, a nyereség pedig a fejlesztési beruházásokra fordított nagy összegek ellenére is tizenegy százalékkal 891 millió dollárra nőtt.

Szeptemberben már napi átlagban egymilliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba. Az egymilliárdos napi felhasználói küszöböt augusztusban lépte át a Facebook. A regisztrált felhasználók száma pedig 1,55 milliárd.

A napi felhasználók száma 17 százalékkal, a regisztrált tagok száma 14 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest a harmadik negyedévben.

A bevétel növekedése elsősorban a mobilkészülékek használatának tulajdonítható: a 4,3 milliárd dolláros reklámbevétel 78 százalékát generálták az idei harmadik negyedévben mobileszközök, szemben az egy évvel korábbi 66 százalékkal. Az egymilliárd napi látogatóból 894 millió mobilkészüléken használta a közösségi hálót.

A Facebook 780 millió dollárt fordított fejlesztési beruházásokra a negyedévben. A beruházások elsősorban a nagy adatmennyiségek kezeléséhez és feldolgozásához szükséges infrastruktúra kiépítését, az Oculus Rift háromdimenziós szemüveg fejlesztését, valamint a fejlődő régiókban egymilliárd ember internetkapcsolathoz jutását szolgálták.

Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezetője szerint az Egyesült Államokban már minden öt perc internetes csatlakozási időből egy percet a Facebook hálózatán töltenek el a felhasználók. A közösségi hálón napi nyolcmilliárd alkalommal tekintenek meg videókat, a Messenger csevegőben pedig havonta 9,5 milliárd fotót küldenek egymásnak.

A Facebook tulajdonában lévő Instagram fotómegosztó közösségi hálózat 400 millió, a Messenger csevegő szolgáltatás 700 millió, a WhatsApp csevegő szolgáltatás pedig 900 millió felhasználóval rendelkezik.

A Facebook már megkezdte a reklámok közvetítését az Instagram fotómegosztó szolgáltatáson is, ennek bevételéről azonban egyelőre nem tett közzé adatokat. Az eredménybeszámolóról tartott telekonferencián megválaszolatlan maradt az az újságírói kérdés, hogy a tavaly 22 milliárd dollárért megvásárolt WhatsApp szolgáltatást mikor fogja be bevételtermelésre a Facebook.

A Facebook részvénye a beszámolót követően a tőzsdén kívüli kereskedelemben három százalékkal erősödött.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.