A londoni taxikkal folytatódik az autóipar forradalma

A klasszikus dizájn marad, de dízel helyett hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszert kapnak a legújabb TX-ek.

MN
2017. 09. 18. 7:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jövő év elejétől üzembe álló londoni taxiknak képesnek kell lenniük arra, hogy károsanyag-kibocsátás nélkül működjenek, vagyis meg kell tudniuk tenni legalább 45 kilométert kizárólag elektromos hajtással. Erre azért lesz szükség, mert a brit főváros egyes belső kerületeiben úgynevezett zéró emissziós zónákat hoznak létre. 

Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy eltűnnének a klasszikus londoni taxik. A régi dizájn alapjain a London Electric Vehicle Company (LEVC) már bemutatta a TX modellt, amely hálózatról tölthető hibrid hajtással van ellátva. A kocsit egy 145 lóerős villanymotor és egy 1,3 literes benzinmotor hajtja, az akkumulátorok állítólag akár 70 mérföldes, vagyis 112 kilométeres tisztán elektromos hajtást képesek biztosítani. Az új TX teljes hatótávolsága állítólag 400 mérföld, azaz 640 kilométer, ami jóval több, mint a korábbi, dízelmotoros változatoké.

A minden szükséges kényelmi felszereléssel – egyebek mellett fedélzeti wifivel és usb-portokkal a telefontöltéshez – ellátott autó nem lesz olcsó, az induló ára 55 600 font, majdnem 20 millió forint lesz, de természetesen mint munkaeszközhöz kínálnak hozzá megfelelő finanszírozást, és úgy számolnak, hogy öt év alatt 24 000 fontot lehet megtakarítani csak az üzemanyagon. Ráadásul azt ígérik, hogy legalább tizenöt-húsz év lesz az életciklusuk, az akkumulátort kilencezerszer lehet újratölteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.