Köddé váltak a 340 milliós csodaemail felhasználói

Az Onbox kísértetiesen hasonlít a Freemailre. Mire mentek el százmilliók?

MN
2018. 02. 21. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kutya sem használja az Onbox néven elindított elektronikus levelezőrendszert, ráadásul a forradalminak beharangozott levelezőrendszer kísértetiesen hasonlít a Freemailre – állítja az Index.

vállalkozás mögött a Matolcsy Ádám tulajdonában levő és az Origót is kiadó New Wave Media áll, amely 643 millió forintos költségvetéssel fejlesztette ki a rendszert, amihez a magyar állam, pontosabban a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap 340 millió forint közpénzzel járult hozzá.

Noha a menedzsment azt állítja, napi tízezer látogatója van az Onboxnak, a világszerte használt és Magyarországon is hivatalosnak tekintett mérési rendszer, az OLA csak napi pár száz látogatót mér. Az Index szerint rejtély, miért lehet ekkora különbség az általuk és a menedzsment által mért látogatószámban.

Ennél is furcsább az, hogy az Onbox a Freemail kiköpött mása, sőt, a weboldal és minden aldomain is a Freemail szervereit használja. A portál megszerezte a fejlesztési dokumentációt, és ez alapján azt írja, hogy ez nem véletlen.

A Freemail átalakítása már 2015-ben elindult, és be is fejeződhetett volna 2016-ban, ha – az Index forrásai szerint – az új vezetés nem állítja le az akkor már működőképes és letesztelt új Freemail élesítését. Az jutott ugyanis eszükbe, hogy inkább önálló termékként kellene bevezetni a piacra. A portál szerint a Freemail megújulásához alapban két új, választható dizájnt terveztek, a „modern” és a „klasszikus” felületet, előbbit kapta meg az Onbox, utóbbit a Freemail. Figyelemre méltó, hogy mire Matolcsy Ádámék megkapták a fejlesztésre szánt állami támogatást, már nagyjából kész volt a fejlesztés, amiből egy olyan levelezőrendszer készült, amit senki sem használ.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.