Erőteljes kormányzati fellépés kell a globális és progresszív fősodorral, a globális elittel szemben. Ez az egyik legfontosabb a jelenlegi megváltozott bel- és világpolitikai helyzetben, ahogyan Orbán Viktor mondta Tusnádfürdőn, egy új világrendszer küszöbén. Az új világrendszerben ugyanis a globális elit egyre meghatározóbb szerepet játszik.
Erre példa a következő. Egy a sok közül. Az unió, mely a globális elit irányítása alatt áll, az intézkedéseivel módszeresen szétzúzza a mezőgazdaságot. De ez zajlik nemcsak Európában, hanem a tágabb értelemben vett Nyugaton is.
Az Európai Bizottság, illetve az őket szolgalelkűen követő tagállamok – mint például Németország – olyan intézkedéseket hoznak sorban egymás után, amelyeknek egyszerűen nem lehet más végeredménye, mint az évezredes hagyományos földművelés és állattenyésztés lehetetlenné válása, ami „pusztán” csak azzal a veszéllyel fenyeget, hogy az, ami a mindennapi kenyerünket, étkünket adta nekünk ez idáig, annak vége, az tönkremegy, a gazdák ellehetetlenülnek, s végül egyszerűen éhen halunk.
Dánia nemrég jelentette be, hogy 2030-ban bevezeti a szarvasmarha-, sertés- és juhadót. Mondván, ezen állatok természetes megnyilvánulása óriási károkat okoz, hiszen szén-dioxidot bocsátanak ki a légkörbe! Emögött a zöldideológia áll, az Európai Unió zöldmegállapodása (Green Deal), melynek kiindulópontja nem más, mint hogy a globális felmelegedést az emberi szén-dioxid-kibocsátás okozza, ehhez kapcsolódóan pedig a mezőgazdaság, hiszen például a tehenek rengeteg metánt ürítenek a légkörbe.
Az intézkedések, melyeket az unió és az egyes nyugati államok bevezetnek, többfélék, de egy irányba mutatnak. Először: a gazdák arra kényszerítése, hogy bizonyos területeket ne műveljenek, földeket kopárosítsanak, fejezzék be tevékenységüket a klímavédelem érdekében. Erre kényszerítették néhány hónappal ezelőtt Hollandiában a gazdákat, az intézkedések mintegy háromezer gazdálkodót hoztak lehetetlen helyzetbe.
Ezzel szemben itt kell rámutatni, hogy a globális elit egyes tagjai, például Bill Gates hatalmas mezőgazdasági területeket vásárol meg magának. Vajon miért? Csak nem azért, hogy ha már az élelmiszer-ellátás a végpontjára jut a földön, akkor neki még mindig legyen bőven területe ahhoz, hogy elkerülje a kellemetlen következményeket?
Másodszor: a gazdákat sújtó, adózással kapcsolatos intézkedéseket vezetnek be. Idetartozik például a németeknél, franciáknál és más országokban a dízelüzemű mezőgazdasági gépekre eddig adott adókedvezmények megszüntetése, egyéb adók felemelése, az állattartás megszigorítása stb., melynek következtében a gazdák szinte lehetetlen helyzetbe kerülnek. Harmadikként ehhez jönnek az áremelkedések, akár a műtrágya, akár egyéb vegyvédelmi szerek esetében, nem beszélve az energiaárak általános emelkedéséről, a támogatások megvonásáról.
Negyedszer: egyre inkább közeledik Brüsszel afelé, hogy – engedve az amerikai állam és a gigacégek követeléseinek –beengedje Európába a nem GMO-mentes termékeket, legfeljebb azzal a feltétellel, hogy mindenkor meg kell jelölni ezen termékek esetében a GMO-tartalmat. De (mint általában az életben) egy idő után majd itt is könnyítéseket vezetnek be, vagy átnevezik a GMO-s termékeket mondjuk kettes számú terméknek, mint ahogyan egyes országokban a szülők már nem apák és anyák, hanem egyes és kettes számú szülők, függetlenül a nemüktől. Brüsszel fantáziája korlátlan, ha az európai emberek életének tönkretételét elősegítő intézkedések meghozataláról és fokozatos elfogadtatásáról van szó…
Ötödször, az ukrán mezőgazdasági termékek rászabadítása az európai piacra Brüsszel konkrét, kézzelfogható bűne, amely közvetlen és világos, jelenvaló veszélyt jelent az európai, főleg a kelet- és közép-európai gazdák számára. Jól ismert, hogy az ukrán agrártermékekkel kapcsolatos előírások jóval lazábbak és megengedőbbek, mint az unión belüliek, az ukrán termékek minősége (a gabonától az élelmiszerekig) jóval gyengébb, mint az európaiaké – ám éppen ezért az ukrán termékek áraival egyszerűen nem tudnak versenyezni az európaiak.
S hiába zajlanak a tüntetések, az Európai Bizottság képes volt arra, hogy a néhány hónapig fennálló, az ukrán termékek behozatali tilalmára vonatkozó intézkedését ismét visszavonja, s jövő májusig ismét szabadon áramolhatnak az ukrán áruk az unióba, ahelyett, hogy eredeti célhelyükre, Afrikába és a Közel-Keletre jutnának el ezek a termékek…