Egy számjegyű csökkenést mutatott a Jófogás és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. (Adevinta) árbevétele a 2020. január és szeptember közötti időszakban a 2019-es hasonló időszakhoz képest – erről a társaság ügyvezetője, Palocsay Géza beszélt a Világgazdaságnak. A netes apróhirdetések piacán vezető felületek forgalmára rányomta a bélyegét a koronavírus-járvány, és bár a negatív hatás a második hullámban is kitart, a mértéke valamelyest csökkent.
A cég friss pénzügyi beszámolójában arról lehet olvasni, hogy 2020 második negyedévében, áprilisban és májusban a társaság bevételei még átlagosan 25-30 százalékkal csökkentek. Azonban sem elbocsátásra, sem munkaidő-korlátozásra nem került sor, az alapvetően internetes környezetben folytatott üzletmenet biztosított volt.
A bevételkiesés egy részét költségcsökkentéssel kompenzáljuk. A bankbetétállomány tetemes, a likviditása stabil, a 2020-ra vonatkozó módosított üzleti terv továbbra is nyereséggel számol
– szögezte le. A vezetőség megítélése szerint a koronavírus-helyzet miatt nincs súlyos bizonytalanság a vállalkozás jövőjével kapcsolatban.
A Világgazdaság érdeklődésére Palocsay Géza elmondta, hogy a forgalom és a kereslet visszaesése leginkább a hagyományos hirdetések területén, valamint az álláspiacon, az ingatlanpiacon és az autóspiacon hirdető kereskedőktől származó bevételeknél csapódott le. A Jófogás esetében a magánfelhasználóknál elsősorban a hirdetéskiemelések száma esett, míg a céges partnerek főleg kékgalléros álláshirdetést és ingatlanhirdetést rendeltek kevesebbet. A Használtautó.hu árbevétele leginkább a csoport partnereinek kínált, különleges mentőcsomagok miatt csökkent, amelyek célja a partner- és hirdetésállomány fenntartása.
Egy ilyen időszakban nyilván nem volt indokolt semmilyen áremelés, mivel még tovább mérséklődne az eredmény a tervekhez képest
– tette hozzá.
Rámutatott, hogy az első hullámban tapasztalt, markánsabb lejtmenet után májustól szeptember végéig jókora visszarendeződés történt, ami több kategóriában a 2019-es árbevételi eredményeket is túlszárnyalta.
A teljes cikket IDE KATTINTVA érheti el.
A reklámtorta felét a netes hirdetések viszik el Amerikában
Az Egyesült Államokban, ahol az internet elterjedése a leggyorsabb volt és egyúttal a legnagyobb a reklámtorta, érdekes módon a nagy növekedés nem egyenletesen zajlott a bő húsz év alatt. 2012-ben az összes reklámköltésnek még csak 16 százaléka jutott az internetre, míg most épp ötvenszázalékos az arány, de jövőre már 54 százalékot becsülnek. Így érthető is, hogy a nagy internetes cégek részvényei, amelyek árbevételén és nyereségén belül döntő a reklámok részesedése – így például a Google vagy a Facebook – óriási árfolyam-emelkedést produkáltak ebben az időszakban.