Jelentősen átírja az apróhirdetéseket a koronavírus-járvány

A Jófogás és a Használtautó.hu oldalt üzemeltető cég árbevétele a tavasszal harmadával esett, miután megcsappantak a hirdetések. Tart a visszarendeződés, de még mindig egyszámjegyű a csökkenés – írja cikkében a Világgazdaság.

Forrás: Világgazdaság2020. 11. 19. 13:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy számjegyű csökkenést mutatott a Jófogás és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. (Adevinta) árbevétele a 2020. január és szeptember közötti időszakban a 2019-es hasonló időszakhoz képest – erről a társaság ügyvezetője, Palocsay Géza beszélt a Világgazdaságnak. A netes apróhirdetések piacán vezető felületek forgalmára rányomta a bélyegét a koronavírus-járvány, és bár a negatív hatás a második hullámban is kitart, a mértéke valamelyest csökkent.

A cég friss pénzügyi beszámolójában arról lehet olvasni, hogy 2020 második negyedévében, áprilisban és májusban a társaság bevételei még átlagosan 25-30 százalékkal csökkentek. Azonban sem elbocsátásra, sem munkaidő-korlátozásra nem került sor, az alapvetően internetes környezetben folytatott üzletmenet biztosított volt.

A bevételkiesés egy részét költségcsökkentéssel kompenzáljuk. A bankbetétállomány tetemes, a likviditása stabil, a 2020-ra vonatkozó módosított üzleti terv továbbra is nyereséggel számol

– szögezte le. A vezetőség megítélése szerint a koronavírus-helyzet miatt nincs súlyos bizonytalanság a vállalkozás jövőjével kapcsolatban.

 

A Világgazdaság érdeklődésére Palocsay Géza elmondta, hogy a forgalom és a kereslet visszaesése leginkább a hagyományos hirdetések területén, valamint az álláspiacon, az ingatlanpiacon és az autóspiacon hirdető kereskedőktől származó bevételeknél csapódott le. A Jófogás esetében a magánfelhasználóknál elsősorban a hirdetéskiemelések száma esett, míg a céges partnerek főleg kékgalléros álláshirdetést és ingatlanhirdetést rendeltek kevesebbet. A Használtautó.hu árbevétele leginkább a csoport partnereinek kínált, különleges mentőcsomagok miatt csökkent, amelyek célja a partner- és hirdetésállomány fenntartása.

Egy ilyen időszakban nyilván nem volt indokolt semmilyen áremelés, mivel még tovább mérséklődne az eredmény a tervekhez képest

– tette hozzá.

Rámutatott, hogy az első hullámban tapasztalt, markánsabb lejtmenet után májustól szeptember végéig jókora visszarendeződés történt, ami több kategóriában a 2019-es árbevételi eredményeket is túlszárnyalta.

A teljes cikket IDE KATTINTVA érheti el.

A reklámtorta felét a netes hirdetések viszik el Amerikában

Az Egyesült Államokban, ahol az internet elterjedése a leggyorsabb volt és egyúttal a legnagyobb a reklámtorta, érdekes módon a nagy növekedés nem egyenletesen zajlott a bő húsz év alatt. 2012-ben az összes reklámköltésnek még csak 16 százaléka jutott az internetre, míg most épp ötvenszázalékos az arány, de jövőre már 54 százalékot becsülnek. Így érthető is, hogy a nagy internetes cégek részvényei, amelyek árbevételén és nyereségén belül döntő a reklámok részesedése – így például a Google vagy a Facebook – óriási árfolyam-emelkedést produkáltak ebben az időszakban.

Tovább

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.