Vizes vb: országimázs helyett a kormánymédia járt jól a reklámmilliárdokkal

Lényegében egyáltalán nem hirdették a vizes világbajnokságot külföldön – írja a G7.

MN
2018. 03. 07. 16:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lényegében egyáltalán nem hirdették a vizes világbajnokságot külföldön, a nemzetközi kampány elmaradása pedig a rendezvényen dolgozók közül is sokakat kiakasztott – írja a G7.

A portál felidézi, hogy a rendezvény kommunikációs feladataira három közbeszerzést is kiírtak összesen bő 5,3 milliárd forint értékben, ezeket pedig kivétel nélkül Kuna Tibor cégei nyerték el.

Az eredeti terv szerint a közvetlenül a kommunikációra szánt 3 milliárd forintból külföldi hirdetésekre is jutott volna, és a G7 információi szerint történtek is előkészületek. Tavaly tavasszal a szervezőcégnél ugyanis még azt mondták, hogy 4 nagy nemzetközi lapban – a The New York Timesban, a Washington Postban, a The Guardianban és a Forbesban – is terveznek hirdetéseket. Egy részükre volt is reális esély, mivel a szervezők állítólag megkapták a 2024-es olimpia médiaterveit. Az olimpiai kampány tehát pályázat híján végül elmaradt, de a médiakapcsolatokat átadták a Bp2017 Nonprofit Kft.-nek.

A portál azt írja, a kapcsolatot ugyan felvették, végül ajánlattételre sem hívták a New York Times-, és a Guardian sem kapott vb-hez köthető megrendelést. A Forbes és a Washington Post végül nem válaszolt G7 kérdéseire, de a piacot ismerő forrásaik egybehangzóan azt állították, hogy ezekben a nyomtatott lapokban sem futott látványos kampány az időszakban. A CNN-en ment egy kisfilm, de az is a turisztikai ügynökséghez köthető, illetve tervben volt, hogy a csatorna a vb kapcsán is forgat Budapesten, de azt még szintén az olimpiát szervező cég tárgyalta le – teszik hozzá. Az nem kizárt, hogy külföldi szaklapokban jelent végül meg hirdetés, de – ahogy egy forrásuk fogalmazott – ha volt ilyen, az is csak „mutatóba”.

Miközben a nemzetközi kampány elmaradt, itthon szórták a pénzt: a Kantar Media adatai szerint február és szeptember között listaáron összesen 3,16 milliárd forintot költöttek el vizes vb-hez kapcsolódó hirdetésekre Magyarországon. A listaáras költés 70 százaléka pedig a Mészáros–Habony–Vajna–Matolcsy-kör tulajdonában lévő médiumokhoz és az állami médiához került – teszi hozzá a G7.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.