Sokan ellenérdekeltek az átalakításban, de kisebb „vízfej” kell

Nincs szükség parlamenti vizsgálatra az internetre feltett szakszervezeti videó miatt a fejlesztési minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára szerint.

NT
2012. 06. 11. 9:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Völner Pál, az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában feltett kérdésre, hogy támogatják-e az LMP és az MSZP javaslatát a parlamenti testület felállítására, azt mondta: ha mindenre, aminek annyi valóságalapja van, mint a szakszervezetek által nyilvánosságra hozott videónak, bizottságot hoznának létre, akkor azok felemésztenék a parlamenti munkát. A két párt hetente áll elő különböző bizottságok létrehozására vonatkozó javaslatokkal. A parlamentnek 19 állandó bizottsága van, ha ezek nem tudják ellátni ezeket a feladatokat, akkor az Országgyűlés nem működőképes. Hinni kellene abban, hogy a parlament szervezete el tudja látni azokat a célokat, amelyekért létrehozták – tette hozzá.

Vállaja a konfliktusokat a Vaslady

Dávid Ilona a MÁV közelmúltban kinevezett elnök-vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek korábban azt mondta, eltökélt a vállalat szervezeti átalakításában, és ebben a munkában maga mögött tudhatja a kormány támogatását. A lapnak arról is beszélt, vállalja a konfliktusokat, mert az a célja, hogy másfél év alatt jó irányba fordítsa a folyamatokat. Mint ismeretes, Dávid Ilona május 24-e óta munkaviszony keretében tölti be a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatói posztját, azt követően, hogy a GYSEV Zrt. május 23-i közgyűlése elfogadta lemondását a regionális vasúttársaság vezérigazgatói tisztségéről. Megírtuk azt is, Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. korábbi elnök-vezérigazgatója közös megegyezéssel távozott a nemzeti vasúttársaság éléről. Szarvas Ferenc 2010 augusztusa óta látta el feladatát. A Magyar Nemzet információi szerint Szarvas május 10-i távozásáig szabadságra ment.

Az Index „A mocskos, büdös IMF-re kennék a vasútbezárást” címmel közölt cikket szombaton egy videofelvételről, amely egy szakszervezeti–vasúti egyeztetésről készült. A videón a fejlesztési tárca képviselője azt állítja: vasúti vonalakat zárnak be a jövőben, csak megvárják, hogy ezt rá lehessen fogni a Nemzetközi Valutaalapra.

Nem tervezik a megszüntetésüket

Az államtitkár a rádióban közölte: pénteken a MÁV-Startnál volt egyeztetés a munkáltató és a szakszervezetek között, amelyen megfigyelőként vett részt a minisztérium háttérintézete, a Közlekedéstudományi Intézet menetrendi kérdésekben szakértő munkatársa. Völner Pál leszögezte, hogy sem most, sem a közeljövőben nem tervezik vasúti vonalak megszüntetését.

Az államtitkár kifejtette, hogy vegyesek a tapasztalatok a bezárt vasútvonalak újraindításával összefüggésben, ugyanis nem mindenütt jött vissza a prognosztizált utaslétszám. A legutóbbi járatszűkítések ezért ezeket a vonalakat is érintették.

A személyszállítási törvényben az szerepel, hogy ahol jobb a minőség és jobbak a feltételek, ott előnyben részesítik a kötött pályás közlekedést. Bizonyos fővonalak mellett létjogosultsága van a kötött pályás közlekedés előnyben részesítésének a buszos ráhordás mellett, de vannak olyan mellékvonalak, ahol ez a rendszer nem életképes – jegyezte meg Völner Pál.

Többlépcsős átalakítás

Az egyeztetésről készült videóban a minisztérium képviselője arról is beszél, hogy olyan vonalakat újítanak fel, amelyeknél nincs szükség a munkára. Völner Pár kifogásolta, hogy a szakértő ezt a véleményét nem jelezte a tárcának. Hozzátette: a vonalfelújítások ügyében nincs korrupció. Elmondta: a vasutat több lépcsőben alakítják át. Ennek részeként külön pályafenntartási, illetve személyszállítási szerződést kötöttek a MÁV-val.

Két fő cégcsoportot kell létrehozni: a pályafenntartó, illetve a személyszállító társaságot. Ezt a két dolgot hajlandó az állam finanszírozni, a többi tevékenységet „ki kell vinni a piacra” – mondta az államtitkár. Hozzátette: a MÁV új vezetése már több területen elkezdte a munkát, például az intercity vonatokon wifi-elérhetőséget biztosító, konformot növelő beruházást hajtanak végre a fővonalakon.

A kisebb „vízfej” jobb átláthatóságot biztosíthat

Völner Pál szerint sokan ellenérdekeltek az átalakításban. Megjegyezte: ha kisebb a „vízfej” a cégnél, akkor az azt is jelentheti, hogy a szakszervezeteknél is kisebb szervezeti egységre lesz szükség.

A videofelvétellel kapcsolatban azt mondta: a szakszervezetnek meg kellett volna keresnie a tárcát az „igazolatlan állítások” ügyében; nem kellett volna a felvételt feltennie az internetre.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.