Hiába, hogy a hagyományos utazási irodák gondokkal küszködnek a világban, az on-line irodák virágzanak. A netes szolgáltatást főleg üzletemberek, vállalatok veszik igénybe, valamint azok a magánszemélyek, akiknek számít az ár. A netes vállalkozások ugyanis kisebb apparátussal dolgoznak, így költségeik is alacsonyabbak, s ez kínálati áraikban is megjelenik, ami komoly versenyelőnyt hozhat nekik. Például az Egyesült Államokban a szolgáltatók internetes foglalás esetén csak fele akkora jutalékot számítanak fel, mint a személyes ügyintézés során.
A jövőben növekszik a netes forgalom: becslések szerint 2010-re az iparág forgalmának harminc-harmincöt százaléka már az interneten keresztül bonyolódik. Ez már csak azért is óriási fejlődés, mert például a világhálón leginkább utat foglaló britek esetében is az összforgalom csupán nyolc százalékát tette ki a netes forgalom, míg az utazási trendeket erősen befolyásoló német piacon is éppen csak meghaladta az egy százalékot. Európa tehát már éledezik: az öreg kontinens legnagyobb on-line szolgáltatója a T-Online leányvállalatot alapított a közelmúltban. Nyolc légiközlekedési vállalat pedig Opodo néven életre hívta netes vállalkozását, amelytől sikereket várnak az on-line értékesítésben. Eközben továbbra is sikeresek a lastminute.com oldalak. Az amerikai Travelocity.com és az Expedia részvényeinek árfolyama három-négyszeresére szaladt fel rövid idő alatt. Oldalaikat havonta több mint 15 millióan keresik fel, igaz, látogatóiknak még csak az öt százaléka él a vásárlás lehetőségével.
Az ágazat „tortájából” a repülőjegy-eladás hasította ki a legnagyobb szeletet. Akadnak olyan vállalatok, mint a Southwest Airlines, amelyek forgalmuk negyedét a világhálón értékesítették. Az American Airlines, a Continental Airlines, a Delta Air Lines, a Northwest Airlines United Airlines pedig orbitz. com címen közös portált indított.
A turisztikai információk megjelenítése a világhálón, valamint az elektronikus szálláshelyfoglalás mind a vállalkozásoknak, mind pedig a turistáknak az információk könnyebb és gyorsabb elérhetőségét garantálja. A Széchenyi-terv turizmusfejlesztési programjában önálló alprogram indul az on-line turisztikai információs rendszer (On-TIR) fejlesztésére, amelynek kialakítását jelentős piackutatás előzte meg. Az internetes technológia lehetővé teszi, hogy bármely turisztikai szereplő az ország vagy a világ bármely pontjáról eljuttassa információit a rendszernek és viszont. Ez alkalmassá teheti a hazai idegenforgalmi vállalkozásokat arra, hogy a világhálón keresztül bekapcsolódhassanak a ma is virágzó on-line turisztikai rendszerbe.
Donald Trump: Büszke vagyok rá, hogy a béke elnöke lehetek!
