Internetes túra és helyfoglalás

A nehéz időket élő turisztikai ágazat egyik szegmense, az on-line értékesítés a mai napig növekszik, rossz esetben egyes országokban is legfeljebb stagnál. Becslések szerint 2010-re az iparág forgalmának már harminc-harmincöt százalékát az interneten keresztül bonyolítják.

Munkatársainktól
2002. 10. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiába, hogy a hagyományos utazási irodák gondokkal küszködnek a világban, az on-line irodák virágzanak. A netes szolgáltatást főleg üzletemberek, vállalatok veszik igénybe, valamint azok a magánszemélyek, akiknek számít az ár. A netes vállalkozások ugyanis kisebb apparátussal dolgoznak, így költségeik is alacsonyabbak, s ez kínálati áraikban is megjelenik, ami komoly versenyelőnyt hozhat nekik. Például az Egyesült Államokban a szolgáltatók internetes foglalás esetén csak fele akkora jutalékot számítanak fel, mint a személyes ügyintézés során.
A jövőben növekszik a netes forgalom: becslések szerint 2010-re az iparág forgalmának harminc-harmincöt százaléka már az interneten keresztül bonyolódik. Ez már csak azért is óriási fejlődés, mert például a világhálón leginkább utat foglaló britek esetében is az összforgalom csupán nyolc százalékát tette ki a netes forgalom, míg az utazási trendeket erősen befolyásoló német piacon is éppen csak meghaladta az egy százalékot. Európa tehát már éledezik: az öreg kontinens legnagyobb on-line szolgáltatója a T-Online leányvállalatot alapított a közelmúltban. Nyolc légiközlekedési vállalat pedig Opodo néven életre hívta netes vállalkozását, amelytől sikereket várnak az on-line értékesítésben. Eközben továbbra is sikeresek a lastminute.com oldalak. Az amerikai Travelocity.com és az Expedia részvényeinek árfolyama három-négyszeresére szaladt fel rövid idő alatt. Oldalaikat havonta több mint 15 millióan keresik fel, igaz, látogatóiknak még csak az öt százaléka él a vásárlás lehetőségével.
Az ágazat „tortájából” a repülőjegy-eladás hasította ki a legnagyobb szeletet. Akadnak olyan vállalatok, mint a Southwest Airlines, amelyek forgalmuk negyedét a világhálón értékesítették. Az American Airlines, a Continental Airlines, a Delta Air Lines, a Northwest Airlines United Airlines pedig orbitz. com címen közös portált indított.
A turisztikai információk megjelenítése a világhálón, valamint az elektronikus szálláshelyfoglalás mind a vállalkozásoknak, mind pedig a turistáknak az információk könnyebb és gyorsabb elérhetőségét garantálja. A Széchenyi-terv turizmusfejlesztési programjában önálló alprogram indul az on-line turisztikai információs rendszer (On-TIR) fejlesztésére, amelynek kialakítását jelentős piackutatás előzte meg. Az internetes technológia lehetővé teszi, hogy bármely turisztikai szereplő az ország vagy a világ bármely pontjáról eljuttassa információit a rendszernek és viszont. Ez alkalmassá teheti a hazai idegenforgalmi vállalkozásokat arra, hogy a világhálón keresztül bekapcsolódhassanak a ma is virágzó on-line turisztikai rendszerbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.