Távol-keleti szépségideál Kölnből

Várhatóan még az év vége előtt forgalomba kerül a hamvaiból feltámadt Daewoo újonca, a Kalos. A múlt héten hivatalosan is GM-leányvállalattá átminősített márka kisautóját fiatalos kialakítása, megfelelő minősége és ötletes megoldásai sikerre vihetik a kategória árérzékeny szegmensében.

Hajdu Imre
2002. 10. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyönyörű – ezt nem az elfogultság mondatja velünk, hanem maga a gyár, hiszen görögül ezt jelenti a koreai kisautó neve. Szó ami szó, Giugiaro formaterve valóban tetszetősre – ha nem is korszakalkotóra – sikeredett. A határozott élekkel megrajzolt karosszéria legfőbb azonosító jegyei az oldalán végigfutó, merészen megtört ív, a C-oszlopot áttörő ablakocska, valamint az első és hátsó lámpatestek. A tiszta üvegű bura alá rejtett fényszórók, a széles, lapos irányjelzők és díszítőelemnek tűnő, ám valójában helyzetjelzőként szolgáló műanyag bordák karakteres arcot adnak az apróságnak. A tavaly bemutatott Kalos formatanulmányon még a D-oszlopon kaptak helyet a hátsó lámpák, mostanra azonban a legfrissebb divat szerint lejjebb költöztek a rombusz alakú világítótestek.
A tekintélyes lábteret és a kategória legnagyobb hátsó belmagasságát kínáló utastérben szintén a komoly és a játékos elemek keverednek. A vezérmotívum a körív: ez köszön vissza az ajtók kárpitbetétjéről, a belső kilincsekről, a kormányról, a szellőzés befúvóiról, de még a műszerek árnyékolójáról is. A szokásos rakodófelületek és rekeszek mellett a vezető oldali ajtó peremén külön rést alakítottak ki a folyton elkallódó parkoló- vagy autópálya-kártyák számára. Szimpatikus ötlet, még akkor is, ha ritkán használjuk ki.
A Kalost egyelőre csak ötajtós változatban gyártják, de a forgalmazás kezdetére megjelenik majd a négyajtós felépítmény is. Ez utóbbi kizárólag a lépcsős hátú minik iránt érdeklődést mutató dél- és kelet-európai piacokon lesz majd kapható, hasonlóan a Renault Thaliához. Még ekkora dilemma elé sem állítja a vásárlókat a motorválaszték, hiszen eleinte egyetlen, 1,4 literes benzinmotorral kínálják majd a Kalost. A GM tervei között már szerepel a dízelvariáns is, addig azonban be kell érnünk a 83 lóerős, kissé nyersen, de lelkesen forgó benzinessel. A Kalos futóművét az európai vezetési stílushoz hangolták, a felfüggesztés jó minőségű úton kellően komfortos, a sebességfüggő szervokormánnyal jól kézben tartható az autó.
Összességében tehát kellemes benyomást kelt a Kalos, ám sikerét nehéz megjósolni az ár ismerete nélkül. Márpedig erről a fontos tényezőről lapzártánkig nem nyilatkozott a General Motors, amely az október 17-én aláírt szerződés értelmében megalakult GM Daewoo Auto & Technology vállalat fő tulajdonosa. Egyelőre azt sem tudni, hogy nálunk mi marad meg a Nyugat-Európában igen gazdag szériafelszerelésből. Az azonban feltétlenül biztató, hogy Németországban 10 000 euró alatt árusítják a Kalost. Ha arányaiban ugyanilyen kedvező árat kalkulálnak Magyarországon is, minden esély megvan arra, hogy a kis koreai ne csak izgalmas színfoltja, de idővel akár meghatározó szereplője is legyen kategóriájának.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.