Gyönyörű – ezt nem az elfogultság mondatja velünk, hanem maga a gyár, hiszen görögül ezt jelenti a koreai kisautó neve. Szó ami szó, Giugiaro formaterve valóban tetszetősre – ha nem is korszakalkotóra – sikeredett. A határozott élekkel megrajzolt karosszéria legfőbb azonosító jegyei az oldalán végigfutó, merészen megtört ív, a C-oszlopot áttörő ablakocska, valamint az első és hátsó lámpatestek. A tiszta üvegű bura alá rejtett fényszórók, a széles, lapos irányjelzők és díszítőelemnek tűnő, ám valójában helyzetjelzőként szolgáló műanyag bordák karakteres arcot adnak az apróságnak. A tavaly bemutatott Kalos formatanulmányon még a D-oszlopon kaptak helyet a hátsó lámpák, mostanra azonban a legfrissebb divat szerint lejjebb költöztek a rombusz alakú világítótestek.
A tekintélyes lábteret és a kategória legnagyobb hátsó belmagasságát kínáló utastérben szintén a komoly és a játékos elemek keverednek. A vezérmotívum a körív: ez köszön vissza az ajtók kárpitbetétjéről, a belső kilincsekről, a kormányról, a szellőzés befúvóiról, de még a műszerek árnyékolójáról is. A szokásos rakodófelületek és rekeszek mellett a vezető oldali ajtó peremén külön rést alakítottak ki a folyton elkallódó parkoló- vagy autópálya-kártyák számára. Szimpatikus ötlet, még akkor is, ha ritkán használjuk ki.
A Kalost egyelőre csak ötajtós változatban gyártják, de a forgalmazás kezdetére megjelenik majd a négyajtós felépítmény is. Ez utóbbi kizárólag a lépcsős hátú minik iránt érdeklődést mutató dél- és kelet-európai piacokon lesz majd kapható, hasonlóan a Renault Thaliához. Még ekkora dilemma elé sem állítja a vásárlókat a motorválaszték, hiszen eleinte egyetlen, 1,4 literes benzinmotorral kínálják majd a Kalost. A GM tervei között már szerepel a dízelvariáns is, addig azonban be kell érnünk a 83 lóerős, kissé nyersen, de lelkesen forgó benzinessel. A Kalos futóművét az európai vezetési stílushoz hangolták, a felfüggesztés jó minőségű úton kellően komfortos, a sebességfüggő szervokormánnyal jól kézben tartható az autó.
Összességében tehát kellemes benyomást kelt a Kalos, ám sikerét nehéz megjósolni az ár ismerete nélkül. Márpedig erről a fontos tényezőről lapzártánkig nem nyilatkozott a General Motors, amely az október 17-én aláírt szerződés értelmében megalakult GM Daewoo Auto & Technology vállalat fő tulajdonosa. Egyelőre azt sem tudni, hogy nálunk mi marad meg a Nyugat-Európában igen gazdag szériafelszerelésből. Az azonban feltétlenül biztató, hogy Németországban 10 000 euró alatt árusítják a Kalost. Ha arányaiban ugyanilyen kedvező árat kalkulálnak Magyarországon is, minden esély megvan arra, hogy a kis koreai ne csak izgalmas színfoltja, de idővel akár meghatározó szereplője is legyen kategóriájának.
Sehol sem a lakók akarnak sétálóutcát
