Egyelőre közvetlen vetélytársak nélkül keresi helyét a piacon a Ford Fusion. Nem lesz könnyű dolga, hiszen a legújabb irányzatot követve egyszerre többféle elvárásnak próbál megfelelni. Hosszát – és az ígéretek szerint az árát – tekintve a városi kisautók és a kompaktok közé sorolható. Csomagtartója méretében ez utóbbiakat, kialakításában azonban a kombikat idézi, míg szögletes karosszériája a terepjárókkal, magas építésmódja pedig az egyterűekkel rokonítja.
Az ilyen keverékekből vagy rendkívül sokoldalú és jól kihasználható, vagy öncélúan egyedi járművek szoktak születni. A Ford tervezői azonban szemmel láthatólag értik a dolgukat: némi összeszokás után az Urban Activity Vehicle, azaz aktív városi jármű néven kategorizált Fusion kivételesen szerethető partnernek bizonyult.
A Fusion műszaki és optikai alapját egyaránt a most már nálunk is kapható Fiesta adta. A műszerfalat éppcsak annyira módosították, hogy harmonikusan illeszkedjen a magasabb üléshelyzethez – hasonlóan hibátlan, szinte észrevehetetlen átalakulást mutatott be annak idején a Toyota Yaris Verso. Az üléshelyzet természetesen magasabb, és ebből, valamint a megemelt tetőből következően elöl-hátul pazar a helykínálat. Hogy ne tűnjünk elfogultnak, azt azért szóvá kell tennünk, hogy a kacatoknak a Fusionben sincs sokkal jobb dolga, mint a donorban. Bővítésként az utas ülőlapja alatt egy rejtett rekeszt, a műszerfal tetején pedig egy mély, fedeles zsebet alakítottak ki. Az utóbbi kihasználhatóságát azonban nagyban csökkenti háromszög keresztmetszete, míg a háttámlát előre döntve vízszintes asztalkává átalakítható anyósülés alatt rejtőző üreg menet közben hozzáférhetetlen.
Telitalálat ugyanakkor a 337 literes csomagtér. A rakodónyílást rendkívül alacsonyan, a padló szintjében helyezték el. A hátsó oszlopon akasztófülek könnyítik meg a bevásárlószatyrok elhelyezését, a csomagrögzítő hálót pedig függőágyszerűen is felszerelhetjük, így törékeny tárgyakat is biztonsággal lehet szállítani.
Szerencsére a Fiesta-gének a felszínnél mélyebben is dominánsak. A megnövelt magasság ellenére rendkívül stabil, jól uralható az autó. A futómű csillagos ötösre vizsgázott a szerpentineken át vezető tesztúton: zokszó nélkül hagyta maga mögött a legélesebb kanyarokat is, ráadásul a Fiesta nagy sebességnél érzéketlen, túl könnyen forgó kormányával szemben a rásegítés mértékét is pontosan eltalálták.
A motortérben nem hoz újdonságot a Fusion, de erre nincs is szüksége. A két kipróbált erőforrás, a 100 lóerős 1,6-os benzinmotor és a 68 lovas 1.4 TDCi turbódízel pompásan harmonizál az autóval, különösen az utóbbival nagy élmény a gépöszvér hajtása. Harmadikként a 80 lóerős 1,4 literes benzinmotor szerepel a kínálatban, ezzel azonban a Fiestáénál nagyobb tömeg- és légellenállás miatt – nevéhez illően – leginkább a városi forgalomban ígérkezik jó partnernek az ötletes autó.
Brutális üdöztetés: a kereszténység a kihalás veszélyének van kitéve
