Több kategória előnyeit ötvözi a Fusion

Innovatív tanulmányautóként debütált, mostanra helyes urbánus mindenessé nőtte ki magát a Ford Fusion. A közelmúltban személyesen is lemérhettük, mennyire életképes a Fiesta és a Focus közé pozicionált, újszerű autó koncepciója.

Nagy Károly
2002. 10. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyelőre közvetlen vetélytársak nélkül keresi helyét a piacon a Ford Fusion. Nem lesz könnyű dolga, hiszen a legújabb irányzatot követve egyszerre többféle elvárásnak próbál megfelelni. Hosszát – és az ígéretek szerint az árát – tekintve a városi kisautók és a kompaktok közé sorolható. Csomagtartója méretében ez utóbbiakat, kialakításában azonban a kombikat idézi, míg szögletes karosszériája a terepjárókkal, magas építésmódja pedig az egyterűekkel rokonítja.
Az ilyen keverékekből vagy rendkívül sokoldalú és jól kihasználható, vagy öncélúan egyedi járművek szoktak születni. A Ford tervezői azonban szemmel láthatólag értik a dolgukat: némi összeszokás után az Urban Activity Vehicle, azaz aktív városi jármű néven kategorizált Fusion kivételesen szerethető partnernek bizonyult.
A Fusion műszaki és optikai alapját egyaránt a most már nálunk is kapható Fiesta adta. A műszerfalat éppcsak annyira módosították, hogy harmonikusan illeszkedjen a magasabb üléshelyzethez – hasonlóan hibátlan, szinte észrevehetetlen átalakulást mutatott be annak idején a Toyota Yaris Verso. Az üléshelyzet természetesen magasabb, és ebből, valamint a megemelt tetőből következően elöl-hátul pazar a helykínálat. Hogy ne tűnjünk elfogultnak, azt azért szóvá kell tennünk, hogy a kacatoknak a Fusionben sincs sokkal jobb dolga, mint a donorban. Bővítésként az utas ülőlapja alatt egy rejtett rekeszt, a műszerfal tetején pedig egy mély, fedeles zsebet alakítottak ki. Az utóbbi kihasználhatóságát azonban nagyban csökkenti háromszög keresztmetszete, míg a háttámlát előre döntve vízszintes asztalkává átalakítható anyósülés alatt rejtőző üreg menet közben hozzáférhetetlen.
Telitalálat ugyanakkor a 337 literes csomagtér. A rakodónyílást rendkívül alacsonyan, a padló szintjében helyezték el. A hátsó oszlopon akasztófülek könnyítik meg a bevásárlószatyrok elhelyezését, a csomagrögzítő hálót pedig függőágyszerűen is felszerelhetjük, így törékeny tárgyakat is biztonsággal lehet szállítani.
Szerencsére a Fiesta-gének a felszínnél mélyebben is dominánsak. A megnövelt magasság ellenére rendkívül stabil, jól uralható az autó. A futómű csillagos ötösre vizsgázott a szerpentineken át vezető tesztúton: zokszó nélkül hagyta maga mögött a legélesebb kanyarokat is, ráadásul a Fiesta nagy sebességnél érzéketlen, túl könnyen forgó kormányával szemben a rásegítés mértékét is pontosan eltalálták.
A motortérben nem hoz újdonságot a Fusion, de erre nincs is szüksége. A két kipróbált erőforrás, a 100 lóerős 1,6-os benzinmotor és a 68 lovas 1.4 TDCi turbódízel pompásan harmonizál az autóval, különösen az utóbbival nagy élmény a gépöszvér hajtása. Harmadikként a 80 lóerős 1,4 literes benzinmotor szerepel a kínálatban, ezzel azonban a Fiestáénál nagyobb tömeg- és légellenállás miatt – nevéhez illően – leginkább a városi forgalomban ígérkezik jó partnernek az ötletes autó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.