Visszafogottan szenvedélyes

A június óta kapható Seat Ibizában debütált a gyár új fejlesztésű, háromhengeres benzinmotorja. A pörgős motor sejtetni engedi ugyan az autó képességeit, de ennél a modellnél az erő és a szenvedély kettőse leginkább a tetszetős vonalvezetésben mutatkozik meg.

Jávor József
2002. 10. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Célratörően agresszív karosszériájával az új Ibiza a márka sportos imidzséhez igazodik. Ezt sugallják a mélyen ülő műszerek, a szellőzőnyílások és a jó fogású, háromküllős kormány is. A szürke két tónusában játszó műszerfal esztétikus és izgalmas. A felhasznált, kopogósan kemény műanyagok más autóban talán fel sem tűnnének, de az Ibiza friss idomai mellett túlságosan szembeötlő a kontraszt.
A sportos megjelenéshez gyengécske izomzat társult. A háromhengeressel leginkább elindulni nehéz: az 1,2 literből mindössze 112 Nm-re futja, ezért hajlamos a lefulladásra. Ezen határozott gázadásokkal segíthetünk, ami viszont azt jelenti, hogy pont a városi forgalomban kissé kényelmetlenül vezethető. Országúton már kedvezőbb a kép. Ha szorgalmasan kapcsolgatjuk a sebességváltót, az autó 64 lóerejét megcáfolva iramodik neki. A futómű tökéletes partner a tempós haladáshoz. A felfüggesztés csak annyi oldaldőlést engedélyez a karosszériának, hogy érezzük a kanyart, ám közben mindvégig biztosan fogja az aszfaltot, és hatásosan vasalja ki a kátyúkat. A pontos irányíthatóságban fontos szerep jut az elektrohidraulikus kormányszervónak, amely a menetsebesség és a kormányzás tempója függvényében szabályozza a rásegítés mértékét. A száguldozásnak természetesen megkéri az árát a motor: a próbaúton 8,8 litert fogyasztott száz kilométerenként.
Ettől eltekintve a sofőr hamar megbarátkozik az Ibizával. A volán négy irányban állítható, a feszes tömésű ülés magassága szabályozható, és viszonylag tágas a fejtér. A sofőréhez hasonlóan keményre tömött ülésekről azonban már százötven kilométer után is sajgó tagokkal kászálódnak ki az utasok. A hátsó traktus mérete átlagos, variálhatósága azonban jobb a legtöbb versenytársénál: nemcsak a kissé nehezen oldható reteszelésű hátlapok, hanem az ülőlap is osztottan dönthető előre, mégpedig egy ötletes, csuklós himbamechanizmussal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.