Lakossági panaszok a felügyelet előtt

Évente mintegy ezer lakossági bejelentés érkezik a fővárosban és Pest megyében a Hírközlési Felügyelethez (HÍF) a vélt szolgáltatói hibák, hiányosságok miatt. A hatóság az esetek 15-20 százalékában marasztalja el a szolgáltatókat.

2002. 11. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minőségi hibákkal, számlázási panaszokkal fordul a legtöbb fogyasztó a HÍF-hez, miután a szolgáltatóval nem tudták rendezni vitás ügyeiket. Évente mintegy ezer panasz érkezik vonalas távbeszélő-, adatátviteli, mobil- és kábeltévés cégekre a fővárosban, illetve Pest megyében – tudtuk meg Berzovay Istvántól, a HÍF piacfelügyeleti és ellenőrzési osztályának vezetőjétől. Egyes felhasználók szerint lehallgatják a telefonjukat, vagy a szolgáltató nem biztosítja azokat a paramétereket, amelyekről a szerződés szól. Így például a mobilátvitelnél a fogyasztók arról panaszkodnak, hogy a szolgáltatás nem elég gyors, vagy egyes területeken nagyon silányak a vételi lehetőségek. Ugyanígy az internetezők is számos esetben felróják, hogy az adatátvitel nagyon kis teljesítményű, holott drága pénzért veszik igénybe a szolgáltatást – teszi hozzá Berzovay István. Amennyiben a panaszos a HÍF-hez fordul, a hatóság minden esetben bekéri a szükséges adatokat a szolgáltatótól, elvégzi a méréseket, és ezt követően hozza meg döntését.
A számlázásoknál is több probléma merül fel. Berzovay az internetezéssel kapcsolatban elmondta: a fogyasztók a világhálón igen gyakran olyan szolgáltatásokat vesznek igénybe, amelyek külön díjkötelesek, esetenként pedig jelentősen megnövelik a számlát. Amennyiben különdíjas szolgáltatást vesz igénybe a fogyasztó, a program ezt jelzi, ám a nyelvtudás hiányában sokan átsiklanak felette. Ekkor a szolgáltatók nem vonhatók felelősségre. Védekezni ez ellen úgy lehet, hogy a felhasználó letiltja a külföldi hívásokat, vagy igénybe veszi a számkódos híváskorlátozást.
Több bejelentés érkezik a televíziós játékok miatt. Ilyenkor ugyanis egy-egy híváskezdeményezés díja 400 forint is lehet, a probléma csak az, hogy a kívánt vetélkedő vagy show-műsor eléréséhez nem elég egy hívás, ezt sokan azonban nem veszik figyelembe. Volt olyan panaszos – teszi hozzá Berzovay –, akinek ezáltal nyolcszázezer forintot számlázott ki a szolgáltató. Összességében az esetek 15-20 százalékában marasztalják el a szolgáltatókat, ekkor nem lehet konkrétan bizonyítani, hogy mulasztást követtek el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.