A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Rt. mai közgyűlése várhatóan meneszti Berényi Jánost, az igazgatóság elnökét, helyére pedig Szabó Andrást, az igazgatóság egyik tagját választják – értesült a Magyar Nemzet.
A személyi változás mellett fontos gazdasági kérdések is napirendre kerülnek: várhatóan döntés születik arról, hogy a GYSEV Rt. – 61 százalékos tulajdonos a magyar állam, 33,3 százalékban az osztrák állam, 4,26 százalékban a Hamburgi kikötő, 1,44 százalék pedig magánszemélyeké – egyik leányvállalatát, a Fertővidéki Helyiérdekű Vasutat eladják az Osztrák Szövetségi Vasutaknak (ÖBB). Ezt vélhetőleg abból a megfontolásból teszik, hogy a Fertő tó körüli vasúti pályát – amelynek egy része magyar területen halad – fel kell újítani, erre pedig sem a magyar állam, sem pedig a GYSEV nem kíván pénzt fordítani. Döntést hoznak továbbá – információink szerint – a GYSEV portfóliójának további szűkítéséről is. Mint emlékezetes, Berényi János korábban a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója volt, a GYSEV rendkívüli közgyűlése a kormányváltás után, június 5-én a főtulajdonos kezdeményezésére különválasztotta a két posztot, azóta a vezérigazgatói feladatokat Fehérvári László látja el. Berényi korábban – még elnök-vezérigazgatósága idején – lapunknak úgy nyilatkozott, hogy komoly terveik vannak a Fertővidéki HÉV-vel is: továbbra is a GYSEV szeretné a vasútvonalat üzemeltetni.
A GYSEV 2002. január 1-jén vette át a MÁV Rt.-től a Sopron– Szombathely közötti, 62 kilométer hosszú vasúti pályát üzemeltetésre. A vasúttársaság idén több mint kétmilliárd forintot fordít a pálya felújítására és villamosítására, hogy a forgalom – elsősorban a tehervonatok – gyorsabban haladjon. Erre azért van szükség, mert a GYSEV fejleszteni szeretné az észak–déli irányú nemzetközi tranzitforgalmat. Korábban felmerült, hogy az ÖBB ezen a szakaszon bonyolítja tranzitforgalmának egy részét, mivel a Semmering-alagút megépítése több száz millió euróba kerülne, erre a szövetségi kormánynak nincs pénze.
Kellogg fontos üzenetet vitt Zelenszkijnek
