Menesztik a GYSEV elnökét

Putsay Gábor
2002. 11. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Rt. mai közgyűlése várhatóan meneszti Berényi Jánost, az igazgatóság elnökét, helyére pedig Szabó Andrást, az igazgatóság egyik tagját választják – értesült a Magyar Nemzet.
A személyi változás mellett fontos gazdasági kérdések is napirendre kerülnek: várhatóan döntés születik arról, hogy a GYSEV Rt. – 61 százalékos tulajdonos a magyar állam, 33,3 százalékban az osztrák állam, 4,26 százalékban a Hamburgi kikötő, 1,44 százalék pedig magánszemélyeké – egyik leányvállalatát, a Fertővidéki Helyiérdekű Vasutat eladják az Osztrák Szövetségi Vasutaknak (ÖBB). Ezt vélhetőleg abból a megfontolásból teszik, hogy a Fertő tó körüli vasúti pályát – amelynek egy része magyar területen halad – fel kell újítani, erre pedig sem a magyar állam, sem pedig a GYSEV nem kíván pénzt fordítani. Döntést hoznak továbbá – információink szerint – a GYSEV portfóliójának további szűkítéséről is. Mint emlékezetes, Berényi János korábban a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója volt, a GYSEV rendkívüli közgyűlése a kormányváltás után, június 5-én a főtulajdonos kezdeményezésére különválasztotta a két posztot, azóta a vezérigazgatói feladatokat Fehérvári László látja el. Berényi korábban – még elnök-vezérigazgatósága idején – lapunknak úgy nyilatkozott, hogy komoly terveik vannak a Fertővidéki HÉV-vel is: továbbra is a GYSEV szeretné a vasútvonalat üzemeltetni.
A GYSEV 2002. január 1-jén vette át a MÁV Rt.-től a Sopron– Szombathely közötti, 62 kilométer hosszú vasúti pályát üzemeltetésre. A vasúttársaság idén több mint kétmilliárd forintot fordít a pálya felújítására és villamosítására, hogy a forgalom – elsősorban a tehervonatok – gyorsabban haladjon. Erre azért van szükség, mert a GYSEV fejleszteni szeretné az észak–déli irányú nemzetközi tranzitforgalmat. Korábban felmerült, hogy az ÖBB ezen a szakaszon bonyolítja tranzitforgalmának egy részét, mivel a Semmering-alagút megépítése több száz millió euróba kerülne, erre a szövetségi kormánynak nincs pénze.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.