Sok a panasz a kábeltévés cégekre

Még mindig sok a gond a hazai kábeltelevíziós szolgáltató piacon. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület legutóbbi felmérése rámutatott: az előfizetőket általában későn és felületesen tájékoztatják a szolgáltatás változásairól, sokuk szerint pedig a díjak emelése nem jár együtt a minőség javításával. Az is kiderült, hogy tízből kilenc fogyasztó, legszívesebben maga állítaná össze programcsomagját.

Simits Timea
2002. 11. 15. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Évek óta számos panasz érkezik a kábeltelevíziós szolgáltatásokkal kapcsolatban a civil fogyasztóvédőkhöz, akik emiatt már jó ideje próbálnak lépéseket tenni a terület hibáinak felszámolására. Nyáron többek között kezdeményezték, hogy kormányrendelet szabályozza a piacot, ám az illetékes minisztérium ezt nem tartotta szükségesnek. A szolgáltatások helyzetéről az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) nemrég felmérést készített: 12 megyében és a fővárosban kérdezték a fogyasztókat, akik az általános kérdésekre adott válaszok mellett összesen 22 kábeltelevíziós szolgáltató cégről mondtak véleményt.
Baranyi Dóra, az OFE jogi képviselője a felmérés eredményeiről lapunknak elmondta: a megkérdezett fogyasztók 60 százaléka szerint nem javult tavaly óta a kábeltelevíziós szolgáltatások minősége, viszont csak átlagosan hat százalékuk vélekedett úgy, hogy az kifejezetten romlott. Akadt azonban olyan szolgáltató cég, amellyel minden ötödik előfizető elégedetlen.
A megkérdezettek közel fele nehezményezte, hogy nem értesül időben a programcsomagok változásairól, és hatvan százalékuk állította ugyanezt az áremelésekről. Mindez azt mutatja, hogy egyes cégek nem tájékoztatják kellőképpen a fogyasztókat. Említésre méltó továbbá, hogy a válaszolók háromnegyede nem tartja indokoltnak a programcsomagok módosítását kísérő díjemeléseket.
Arra is panaszkodtak, hogy némelyik szolgáltató ugyan nem emel díjat, azonban olyan – ismeretterjesztő, gyerek- – csatornákat helyez át magasabb árkategóriájú csomagba, amelyeket az előfizetők gyakran néztek.
Baranyi Dóra kiemelte: a megkérdezettek több mint 90 százaléka legszívesebben maga állítaná össze programcsomagját. Ezt több mint negyven százalékuk indokolta azzal, hogy így olcsóbb lenne. Az OFE tapasztalatai szerint a szolgáltatók általában – műszaki nehézségekre s főként „titokzatos” költségekre hivatkozva – eleve elzárkóznak ettől a gondolattól.
A jogi képviselő hangsúlyozta: a válaszolók harminc százaléka szívesen választana másik szolgáltatót a jobb minőség reményében, s egy másik cég kedvezményes ajánlata esetén mindegyikük elpártolna jelenlegi szolgáltatójától.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.