Amitől jók az ötök

A közelmúltban megjelent középiskolai rangsor az utóbbi felvételi írásbeli dolgozatok átlaga alapján készült, így nem biztos, hogy a helyezési arányok valós képet adnak az országos sorrendről. A felmérés első öt helyére került gimnázium vezetőit arról kérdeztük, hogy milyen egyéb szempontok jellemzik a intézményükben folyó oktatás minőségét.

Hanczár János
2002. 12. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A budapesti Fazekas Mihály Gimnáziumban már évek óta százszázalékos a felsőoktatási intézményekbe felvettek aránya. Szokolai Tibor igazgatóhelyettes elmondta: az intézmény részt vesz a Comenius minőségfejlesztő programban, amelyet kétharmad részben már megvalósítottak. A Fazekasban a gyermekközpontú tanítást tartják a legfontosabbnak, és azt, hogy a fiatalok örömmel menjenek az iskolába.
Az Apáczai Csere János Gimnáziumban a természettudománnyal kapcsolatos tantárgyak oktatásának vannak hagyományai, de Munkácsy László igazgató elmondása szerint az utóbbi években az újonnan indult humán tagozat is szép eredményeket ért el. A felsőoktatási intézményekbe felvettek aránya hosszú évek óta 90 százalék fölötti. Ez Budapesten az egyetlen saját kollégiummal rendelkező gimnázium, ahol száz vidéki fiatal lakik.
A fővárosi Radnóti Miklós Gimnáziumból a továbbtanulni szándékozók közel száz százaléka jut be főiskolákra és az egyetemekre. Dancz Péter igazgatóhelyettes szerint náluk a tanár-diák kapcsolat jobb az átlagnál, mert az intézménynek a szó jó értelmében szabad légköre van. Az együttműködés kihat a tanulásra, a tehetséggondozásra és a versenyekre való felkészülésre is.
Szakáll Istvánné, a budapesti Szent István Gimnázium igazgatónője kiemelte: a sportra, a testnevelésre és az egészséges életmódra helyezik a fő hangsúlyt. Országosan is egyedülláló, hogy a 7. osztályban az öt testnevelési órából kettőben úsznak a fiatalok. A gimnázium a testület által kialakított és akkreditáltatott óratervvel dolgozik, így harminc óránál nincs több egy héten. Mint mondta: tanulni tanítják a diákokat.
A nagy hagyományokkal rendelkező pannonhalmi bencés gimnáziumban az oktatás eredményessége mellett Hirka Antal igazgatóhelyettes fontosnak tartja a kollégiumi közösségformáló munkát is. Diákjaik az országos középiskolai tanulmányi versenyeken minden tantárgyban előkelő helyezéseket érnek el. A testi és szellemi fejlődés mellett fontos szerepet szánnak a fiatalok lelki fejlesztésére is. A továbbtanulási arány 90 és 95 százalék között van.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.