Hagyjuk az illúziókat: a Kárpát-medence minden szegletében győzött a reklámok által vezérelt világ. A vágyak szintjén mindenképpen, hiszen a beregszászi, szabadkai, kézdivásárhelyi gyerekek ma már MP3-lejátszót kérnek a Jézuskától, nem meséskönyvet. A székelyföldi Parajdon idén karácsonykor Eminem volt a sláger. Az amerikai fehér rapper legújabb CD-je volt a vágyak netovábbja, de a csemeték kiegyeztek volna a zenész arcképével díszített kapucnis pulóverrel is. Az egyik családban – itt a kisfiú tíz-, a húga nyolcesztendős – mindkettőt elhozta a bőkezű angyal. Karácsony harmadnapján azonban a szülőknek dolguk akadt, és a gyengélkedőt jelentett ifjakat nem vitték magukkal. A kábeltévén edzett gyerekek hasznosan töltötték a felügyelet nélküli magányt: a helyi telefonkönyv segítségével hívogatni kezdték a falu lakóit.
A történet második részét már az osztályfőnöknőtől tudták meg az elképedt szülők. A telefonban ugyanis illedelmesen bemutatkozott a kisfiú, afelől érdeklődött, otthon-e a ház ura. A tagadó válasz után – nem ismerve fel a tanárnő hangját – tőle is megkérdezték, hogy van-e iskoláskorú gyerek a családban, majd magnóról bejátszottak egy részletet a frissen kapott lemezről, és felajánlották, hogy némi készpénz ellenében szívesen másolnak a kitűnő muzsikából. A székely szülők nem értik a történteket. Már Eminem is magas nekik, de a gyerekek által feltalált hirdetési módszerről sem hallottak eddig arrafelé. A két élelmes „üzletembernek” jóféle atyai pofonokat adtak jutalmul, a telefonszámlát a napokban várják.
Új szelek fújnak a Kárpát-medencében, valami végképp megváltozott. Eljött a direkt marketing világa – csak az a kérdés, hogy mi lesz azokkal, akik végképp beleragadtak a korszerűtlenségbe. És az, hogy hosszú távon melyik stratégia az élhetőbb.
A kormány segít a Hévízi Tófürdőn, még az idén új fürdőház épül
