Már két napja keresik azt a halászhajót, amelynek Tunézia északi partjaitól 500 kilométerre, vasárnap veszett nyoma – írta a La Presse de Tunisie című lap. A Djerba-szigettől 18-20 kilométerre lévő halászhajóval vasárnap este minden előzmény nélkül szűnt meg a rádió-összeköttetés. Fedélzetén tíz vagy tizenhárom tengerész tartózkodott.
A hatóságok feltételezése szerint a balesetet a Tunézia partjainál tomboló vihar okozta. A halászbárka annak ellenére ment ki a nyílt tengerre, hogy a nemzeti meteorológiai intézet már jóval korábban figyelmeztetett a rossz időre – írta a lap.
Tunézia elnöke, Zine El Abidine Ben Ali kérte a kutatások felgyorsítását, és arra utasította a belügyi és a védelmi minisztert, hogy minden vízi és légi járművet és eszközt vessenek be a hajó megkereséséhez.
Az ukrán mentőalakulatok a Fekete-tenger partjainál csütörtök óta kutatnak egy elveszett tunéziai hajó, az Amira–1 után – adta hírül az MTI. Fedélzetén 24 tengerésszel a teherhajó csütörtökön délután, Ukrajna partjainak közelében tűnt el. A kijevi rendkívüli helyzetek minisztériuma tegnapi tájékoztatása szerint továbbra sincs hír a teherhajóról, amely a krími Szárics-foktól száz kilométerre vészjelet adott le. Az Amira–1 szénnel megrakodva az ukrajnai Mariupolból Törökországba tartott.
A kutatás során pénteken egy helikopterről mintegy száz négyzetméteres foltot fedeztek fel a tengeren, az olajfolttól pedig 16 kilométerre északkeletre két üres mentőcsónakra és négy, Amira–1 feliratú mentőöv maradványaira bukkantak.
*
Mindeközben a francia partokról folyamatosan tisztítják az olajat, amely a november közepén Spanyolország közelében elsüllyedt Prestige tankerből folyt ki – adta hírül az AFP. Aquitánia vizeiben mostanra csökkent a szennyeződés. A munkában önkéntesek, katonák és tűzoltók is rész vesznek – nyilatkozta Gironde prefektusa, Christian Frémont. Hozzátette: roppant nehéz feladat e természetvédelmi terület megtisztítása, hiszen leginkább kézi erővel dolgoznak. Gironde strandjain 139 önkéntes szigorúan a szakemberek felügyelete mellett dolgozik. A megye partjait jelenleg hatszázan tisztítják.
Landesban viszont elutasítják a civilek segítségét: inkább szakemberekhez fordulnak, akik ismerik az ilyen típusú szennyeződéseket – jelentette ki a prefektus, majd hozzátette: ez az olaj roppant veszélyes, ezért inkább nem kockáztatnak.
Legalább negyven olajfoltot számoltak meg a gascogne-i öböl fölött repülő járőrök – írta az AFP. A foltok közül a legnagyobb átmérője nyolc méter.
Miért rendelték vissza Tuskék a lengyel nagykövetet Budapestről?
