Versenyhátrányban a fővárosi vállalkozók

Hátrányba kerülhetnek a fővárosi vállalkozók az uniós versenyben a magas járulékok és iparűzési adó miatt. Koji László, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elnöke a vállalkozók uniós felkészítéséhez szükségesnek tartaná a kormány vagy a főváros anyagi hozzájárulását is.

Csákó Attila
2003. 01. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rendkívül hátrányos helyzetet okozhatnak az uniós versenyben a fővárosnak mint gazdasági régiónak, valamint az itt tevékenykedő vállalkozóknak a magas járulékok és helyi adók – hangsúlyozta tegnap Koji László, a BKIK elnöke. Hozzátette, hogy ennek megakadályozására a főváros vezetésének gazdaságfejlesztési programjában nagyobb hangsúlyt kellene fektetni. Budapest vezetésének koncepciótlanságát támasztja alá e kérdésben egy, Koji László által tett megállapítás is: például beruházások esetén igénybe vehető iparűzésiadókedvezményt olyan szigorú feltételekhez kötik, hogy azt tavaly egy vállalkozó sem tudta igénybe venni. Ugyanakkor pozitívum lehet, ha júliusig sikerül létrehozni a budapesti gazdasági érdekegyeztető fórumot, amelyben a kamara, munkaadói érdekképviseletek, a főváros és a kerületek képviseltetnék magukat.
Az uniós felkészítési programra a BKIK a vállalkozók tagdíjaiból és saját büdzséjéből 210 millió forintot fordít a csatlakozásig. Az elnök szerint fontos lenne, hogy a vállalkozók áltak befizetett minden egyes forinthoz a főváros vagy a központi költségvetés azonos összeggel járuljon hozzá. A fővárosi kamara a Széchenyi-terv támogatásával, 130 millió forintos beruházásból uniós üzletviteli, módszertani központot hoz létre. A március végéig elkészülő irodában EU-információs könyvtárat is kialakítanak, amely az interneten is letölthető lesz.
A felkészítésre egyébként nagy szükség van: egy felmérés szerint a megkérdezett fővárosi vállalkozók 65 százalékát ugyanis nem foglalkoztatja az uniós csatlakozás. A kis- és középvállalkozások döntően úgy gondolják, hogy lokális piaci helyzetük nincs veszélyben. Azzal pedig egyáltalán nem foglalkoznak, hogy miként tudnának újabb piacokat szerezni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.