A megállapodás vasútreformon belüli tisztánlátásért jött létre – mondta lapunk tegnapi cikkével kapcsolatban Járási Ferenc, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezetének elnöke. Mint arról beszámoltunk: januártól – egy bizalmas különmegállapodás részeként – többszörösére emelték a reprezentatív vasutas- szakszervezetek vezetőinek bérét. Az első számú vezetők bére például a MÁV Rt. humánpolitikai vezérigazgató-helyettesének irányítása alá tartozó főosztályvezetők alapbérátlagának lett megfelelő. Ez a munkakör tavaly hat-hétszázezer forintos havi keresettel járt. A megállapodás még ötvenhét szakszervezeti tisztségviselőt is érint – akiknek további három kategóriába besorolt bére alacsonyabb az első számú vezetőkénél, ugyanakkor mostantól ők is több százezer forintot keresnek. Az érintetteket januártól a MÁV Rt. humánpolitikai főosztálya foglalkoztatja.
Járási szerint a megállapodásra azért volt szükség, hogy a vasúttársaság tisztán lásson az eddig egyszerű munkavállalóként kezelt szakszervezeti tisztségviselők foglalkoztatása ügyében. – Az érintettek Záhonytól Szegedig voltak elszórva, munkájuk sikeresebb koordinációja érdekében kerültek a MÁV humánpolitikai főosztályára – magyarázta. Úgy véli: a szakszervezeti tisztségviselők keresete eddig méltatlanul alacsony volt, a mostani egyezség viszont végzettségüknek és szakmai tudásuknak megfelelő ellentételezést jelent. Az elnök kérdésünkre nem kívánta közölni, hogy pontosan mennyit kapnak a vasutas-szakszervetek első számú vezetői. Szavai szerint ugyanis, ha a sajátját elmondaná, azzal a többi érintettét is közölné, akinek nem szeretné megsérteni a személyiségi jogait. – Nem júdáspénzről van szó, a megállapodás létrejöttét a Munka Törvénykönyve is engedélyezi – jelentette ki Járási Ferenc. Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke megkeresésünkre nem kívánta kommentálni az ügyet, szavai szerint a megállapodást korrektül közöltük, ami „pont elég ebből”.
Előre megvan az ítélet a Trump-kormányzat elleni perben?
