Növekvő igények a piacon

Putsay Gábor
2003. 10. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Komoly összegeket költenek Magyarországon a vállalatok arra, hogy küldeményüket, gyorsan, pontosan szállítsák el a megbízott, expressz fuvarozó cégek. A tét nem kicsi, hiszen a résztvevők idén tizenkétmilliárdos piacon osztoznak. Idén jelentős növekedést értek el az expressz fuvarozásban érdekelt cégek: Magyarországon folyamatosan növekszik az értéknövelt árucikkek iránti kereslet, amiket gyorsan, megbízhatóan és nagy pontossággal kívánnak eljuttatni a megbízók. A gyorsszolgálatok piacán – amely az idén várhatóan eléri a tizenkétmilliárdos forgalmat – négy nagy és mintegy ezer kisebb-nagyobb futárcég tevékenykedik. Hazánkban a legnagyobb gyorsfuvarozó cég a holland tulajdonú TNT Express Worldwide Kft., rajtuk kívül meghatározó a német DHL Magyarország Kft., az amerikai UPS Worldwide, a Federal Express, illetve a Magyar Posta Rt. az EMS – Express Mail Service – szolgáltatásával. A megrendelők ezen a piacon általában az értéknövelt árucikkeket bízzák a cégekre, ennek megfelelően a szolgáltatások díja is magasabb, mint egy átlagos csomagküldemény esetében. A cégek leginkább autóipari, elektronikai, gyógyszeripari termékeket fuvaroznak, a szolgáltatások között azonban megtalálhatók dokumentumok, számlák, tenderanyagok, szerződések, tanúsítványok, különböző gépalkatrészek, ajándéktárgyak.
Nemcsak a nagyok, hanem a kisebb vállalatok is egyre jelentősebb beruházásokat hajtanak végre, hiszen ahhoz, hogy versenyben maradjanak, nemcsak a szállítóeszközparkjukat, hanem az informatikai rendszereiket is folyamatosan fejleszteniük kell. A megrendelők igényei folyamatosan változnak, mára alapvető követelmény, hogy nyomon követhessék a feladott küldeményeket. Nem véletlen, hogy évente több milliárd forintot költenek fejlesztésekre a vállalatok. Erre többek között azért is szükség van, mert a megrendelők 98,5 százalékos pontosságot várnak el, akkor is, ha tízezer kilométeres távolságra kell a küldeményt elszállítani.
Ugyan a posta az EMS szolgáltatással hat-nyolc százalékos részesedéssel rendelkezik a hazai piacon, jelentős hátránya származik, hogy nincs műholdas nyomkövető rendszere, valamint olyan modern járműparkja, mint a legnagyobb vetélytársainak. Nem beszélve arról, hogy ama cégeknek saját légiflottájuk van, míg a postának a nemzetközi járatokhoz kell alkalmazkodnia.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.