Újabb tehernövekedést terveznek?

Mandur László (MSZP) jórészt az SZDSZ-es minisztériumoktól és az azokhoz kötődő beruházásoktól, illetve cégektől csoportosítana át pénzt a tömegközlekedési normatíva finanszírozására. Kuncze Gábor (SZDSZ) ezzel kapcsolatban megjegyezte: elege van az ötletbörzéből.

Hírösszefoglaló
2003. 10. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elő lehet teremteni a tömegközlekedés normatív finanszírozásához szükséges 12 milliárd forintot a költségvetés bevételi oldalának növelésével, illetve átcsoportosítással – mondta tegnap Mandur László, az MSZP budapesti elnöke. Szavai szerint a költségvetés bevételi oldalát egy 40-42 százalékos adókulcs bevezetésével lehetne növelni, ami a legmagasabb jövedelműeknél lépne életbe. Ugyancsak többletbevételi lehetőségként említette a nyugdíjjárulék felső határának eltörlését. Hozzáfűzte: a gazdasági és a környezetvédelmi tárca, a gyorsforgalmi úthálózat építésére elkülönített keret, a MÁV-támogatás, illetve a Vásárhelyi-terv forrásainak átcsoportosításával is előteremthető a 12 milliárd. Közölte: a pénzből Budapest 8-8,5 milliárd forinttal részesedne. A budapesti jegy- és bérletárakról szólva úgy fogalmazott, az MSZP 10 százalék körüli növelést tart reálisnak.
– Célszerű lenne abbahagyni a nyilvánosság előtti ötletbörzét a költségvetéssel és az adótörvényekkel kapcsolatban – nyilatkozta Kuncze Gábor SZDSZ-elnök Mandur megnyilvánulása kapcsán. – Az SZDSZ továbbra sem támogatja újabb személyi jövedelemadó-kulcsok bevezetését – szögezte le. Felhívta a figyelmet: két párt által elfogadott javaslat volt, hogy a most elindított társasági nyereségadó-csökkentés folytatódjék a következő években. Kuncze elmondta: az SZDSZ kezdeményezni fogja, hogy a 2005-ös szja-táblát már most fogadják el, ennek lényege az, hogy a középső kulcs 26 százalékról 24 százalékra csökkenjen.
– A Fidesz ellenzi, hogy a tömegközlekedési normatíva fedezetét adóemelés vagy a nyugdíjjárulék limitjének eltörlése biztosítsa, hiszen így is nőnek a lakosság adóterhei – közölte Kósa Lajos, Debrecen polgármestere. A politikus szerint belső átcsoportosítással lehetne a szükséges pénzt előteremteni. „Elsősorban olyan kormányzati programokra gondolunk, amelyek eddig is kudarcot kudarcra halmoztak” – mondta a képviselő. Példaként a Sulinet-programot, illetve a hírközlési tárca egyes projektjeit említette. Kósa szerint az lenne igazságos, ha a normatíva egyharmadát a főváros, kétharmadát pedig a tömegközlekedést saját forrásaikból támogató szolgáltató önkormányzatok kapnák.
A fővárosi MDF szerint ötpárti konszenzussal, hosszú távra, hitelek igénybevétele nélkül kell biztosítani a BKV működését s azt, hogy az inflációnál ne legyen nagyobb mértékű a bérletáremelés – közölte a párt közgyűlési frakcióvezetője tegnap. Szőke László emlékeztetett rá, hogy nem teljesültek a kormány és a főváros vezetőinek a múlt évi önkormányzati választás előtt elhangzott ígéretei. Így például a BKV továbbra sem kap állami támogatást, nem részesül jövedékiadó-visszatérítésben, és még nem írták alá a 4-es metró finanszírozási szerződését sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.