Elő lehet teremteni a tömegközlekedés normatív finanszírozásához szükséges 12 milliárd forintot a költségvetés bevételi oldalának növelésével, illetve átcsoportosítással – mondta tegnap Mandur László, az MSZP budapesti elnöke. Szavai szerint a költségvetés bevételi oldalát egy 40-42 százalékos adókulcs bevezetésével lehetne növelni, ami a legmagasabb jövedelműeknél lépne életbe. Ugyancsak többletbevételi lehetőségként említette a nyugdíjjárulék felső határának eltörlését. Hozzáfűzte: a gazdasági és a környezetvédelmi tárca, a gyorsforgalmi úthálózat építésére elkülönített keret, a MÁV-támogatás, illetve a Vásárhelyi-terv forrásainak átcsoportosításával is előteremthető a 12 milliárd. Közölte: a pénzből Budapest 8-8,5 milliárd forinttal részesedne. A budapesti jegy- és bérletárakról szólva úgy fogalmazott, az MSZP 10 százalék körüli növelést tart reálisnak.
– Célszerű lenne abbahagyni a nyilvánosság előtti ötletbörzét a költségvetéssel és az adótörvényekkel kapcsolatban – nyilatkozta Kuncze Gábor SZDSZ-elnök Mandur megnyilvánulása kapcsán. – Az SZDSZ továbbra sem támogatja újabb személyi jövedelemadó-kulcsok bevezetését – szögezte le. Felhívta a figyelmet: két párt által elfogadott javaslat volt, hogy a most elindított társasági nyereségadó-csökkentés folytatódjék a következő években. Kuncze elmondta: az SZDSZ kezdeményezni fogja, hogy a 2005-ös szja-táblát már most fogadják el, ennek lényege az, hogy a középső kulcs 26 százalékról 24 százalékra csökkenjen.
– A Fidesz ellenzi, hogy a tömegközlekedési normatíva fedezetét adóemelés vagy a nyugdíjjárulék limitjének eltörlése biztosítsa, hiszen így is nőnek a lakosság adóterhei – közölte Kósa Lajos, Debrecen polgármestere. A politikus szerint belső átcsoportosítással lehetne a szükséges pénzt előteremteni. „Elsősorban olyan kormányzati programokra gondolunk, amelyek eddig is kudarcot kudarcra halmoztak” – mondta a képviselő. Példaként a Sulinet-programot, illetve a hírközlési tárca egyes projektjeit említette. Kósa szerint az lenne igazságos, ha a normatíva egyharmadát a főváros, kétharmadát pedig a tömegközlekedést saját forrásaikból támogató szolgáltató önkormányzatok kapnák.
A fővárosi MDF szerint ötpárti konszenzussal, hosszú távra, hitelek igénybevétele nélkül kell biztosítani a BKV működését s azt, hogy az inflációnál ne legyen nagyobb mértékű a bérletáremelés – közölte a párt közgyűlési frakcióvezetője tegnap. Szőke László emlékeztetett rá, hogy nem teljesültek a kormány és a főváros vezetőinek a múlt évi önkormányzati választás előtt elhangzott ígéretei. Így például a BKV továbbra sem kap állami támogatást, nem részesül jövedékiadó-visszatérítésben, és még nem írták alá a 4-es metró finanszírozási szerződését sem.

Kecskesajtos fagyiért őrülnek meg a Balatonnál