Külföldről általában szervezett csoportok érkeznek hazánkba, s elsősorban a fővárosba. Ezek a csoportok érkezhetnek repülővel, vonattal, hajóval – ez utóbbi esetben a fogadó iroda biztosítja a közlekedéshez szükséges autóbuszt – vagy saját busszal. A Matur budapesti szekciója úgy látja: a fővárosban nincs megoldva a turistabuszok közlekedése.
Ferihegyen az autóbuszoknak az érkezőcsarnoktól 800 méterre alakítottak ki fizető várakozóhelyet. A csarnok előtt a járműveknek várakozni tilos, a közelben pedig kizárólag a személyautók számára találhatók parkolók. A szakmai szervezet véleménye szerint a csoportosan érkező vendégektől nem várható el, hogy csomagjaikkal 800 métert gyalogoljanak az autóbuszokig, főként úgy, hogy a hordárok sem vállalják erre a távolságra a csomaghordást. Az sem megoldás, hogy az érkezőcsarnokban összegyűjtik a vendégeket, majd telefonon a csarnok elé rendelik az autóbuszt, mert ez öt-tíz perces várakozást jelent, és – a csarnok méretei miatt – a harminc-negyven, csomagjaival várakozó ember megbénítja a közlekedést. A jelenlegi gyakorlat szerint az autóbuszokat a repülőgép földet érésekor rendelik a csarnok elé, de kiszámíthatatlan, hogy az útlevél- és vámkezelés mennyi időt vesz igénybe. Így az autóbuszok – rendszerint szabályt sértve – várakoznak a csarnok előtt az éppen posztoló rendőr jóindulatának kiszolgáltatva.
A Matur budapesti tagozata felhívja a figyelmet arra, hogy Budapestnek ugyan három főpályaudvara van, autóbusszal azonban egyik sem közelíthető meg, mert egyiknél sincs autóbuszoknak kialakított parkoló vagy várakozóhely. Budapest nemzetközi hajóállomása a Belgrád rakparton található, amely azonban nem alkalmas a jelenlegi forgalom kulturált kiszolgálására. A hajóállomás előtt ugyan létezik autóbuszok várakozására kialakított hely, azt azonban a személyautók sokszor nem tartják tiszteletben, a forgalom lebonyolításához így nem elegendő a terület.
A szakmai szervezet szerint a budapesti szállodáknál – néhány kivételtől eltekintve – az autóbusszal érkező turisták kiszolgálási feltételeit nem tervezték meg. Számtalan belvárosi háromcsillagos szálloda – mint az Erzsébet vagy a Taverna – autóbusszal meg sem közelíthető. Az ezerágyas Hungária szálló előtt a három autóbusznyi megállóhely szintén kevés. A külföldi autóbuszoknak további gondot jelent a napközbeni és éjszakai parkolás. Szükség lenne olyan jól megközelíthető telepre is, ahol a buszokat takaríthatják, karbantarthatják.
A Matur budapesti szekciója úgy véli: a főváros látnivalóinak megközelíthetősége is egyre kulturálatlanabbá válik. Mintha a főváros és a kerületek is az idegenforgalom távol tartására törekednének. A szervezet szerint megállapítható, hogy az idegenforgalom közlekedése nem megoldott. Budapest a kerületek, a kerületek az intézmények, az intézmények pedig a főváros hatáskörébe tolják a problémát, ahelyett, hogy mielőbb megoldanák azokat.

Antifa-ügy: az olaszok nem adják ki a támadót Magyarországnak