Problémák a parkolással

Hunyor Erna
2004. 02. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Külföldről általában szervezett csoportok érkeznek hazánkba, s elsősorban a fővárosba. Ezek a csoportok érkezhetnek repülővel, vonattal, hajóval – ez utóbbi esetben a fogadó iroda biztosítja a közlekedéshez szükséges autóbuszt – vagy saját busszal. A Matur budapesti szekciója úgy látja: a fővárosban nincs megoldva a turistabuszok közlekedése.
Ferihegyen az autóbuszoknak az érkezőcsarnoktól 800 méterre alakítottak ki fizető várakozóhelyet. A csarnok előtt a járműveknek várakozni tilos, a közelben pedig kizárólag a személyautók számára találhatók parkolók. A szakmai szervezet véleménye szerint a csoportosan érkező vendégektől nem várható el, hogy csomagjaikkal 800 métert gyalogoljanak az autóbuszokig, főként úgy, hogy a hordárok sem vállalják erre a távolságra a csomaghordást. Az sem megoldás, hogy az érkezőcsarnokban összegyűjtik a vendégeket, majd telefonon a csarnok elé rendelik az autóbuszt, mert ez öt-tíz perces várakozást jelent, és – a csarnok méretei miatt – a harminc-negyven, csomagjaival várakozó ember megbénítja a közlekedést. A jelenlegi gyakorlat szerint az autóbuszokat a repülőgép földet érésekor rendelik a csarnok elé, de kiszámíthatatlan, hogy az útlevél- és vámkezelés mennyi időt vesz igénybe. Így az autóbuszok – rendszerint szabályt sértve – várakoznak a csarnok előtt az éppen posztoló rendőr jóindulatának kiszolgáltatva.
A Matur budapesti tagozata felhívja a figyelmet arra, hogy Budapestnek ugyan három főpályaudvara van, autóbusszal azonban egyik sem közelíthető meg, mert egyiknél sincs autóbuszoknak kialakított parkoló vagy várakozóhely. Budapest nemzetközi hajóállomása a Belgrád rakparton található, amely azonban nem alkalmas a jelenlegi forgalom kulturált kiszolgálására. A hajóállomás előtt ugyan létezik autóbuszok várakozására kialakított hely, azt azonban a személyautók sokszor nem tartják tiszteletben, a forgalom lebonyolításához így nem elegendő a terület.
A szakmai szervezet szerint a budapesti szállodáknál – néhány kivételtől eltekintve – az autóbusszal érkező turisták kiszolgálási feltételeit nem tervezték meg. Számtalan belvárosi háromcsillagos szálloda – mint az Erzsébet vagy a Taverna – autóbusszal meg sem közelíthető. Az ezerágyas Hungária szálló előtt a három autóbusznyi megállóhely szintén kevés. A külföldi autóbuszoknak további gondot jelent a napközbeni és éjszakai parkolás. Szükség lenne olyan jól megközelíthető telepre is, ahol a buszokat takaríthatják, karbantarthatják.
A Matur budapesti szekciója úgy véli: a főváros látnivalóinak megközelíthetősége is egyre kulturálatlanabbá válik. Mintha a főváros és a kerületek is az idegenforgalom távol tartására törekednének. A szervezet szerint megállapítható, hogy az idegenforgalom közlekedése nem megoldott. Budapest a kerületek, a kerületek az intézmények, az intézmények pedig a főváros hatáskörébe tolják a problémát, ahelyett, hogy mielőbb megoldanák azokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.