Woody Allen sem mai gyerek, 1935 decemberének első napján látta meg a napvilágot, természetesen New Yorkban, Brooklynban. Azóta mintha ki se moccant volna onnan – esetleg néha egy-egy forgatás kedvéért vagy egy díj átvételéért – szívja magába a nagyváros minden nyűgét, és nem szégyelli mindezt szavakba, képekbe önteni, persze egy jó adag iróniával, idiotizmussal. Habár legújabb filmjében, a Csak az a szex című alkotásban nem Woody Allen a főszereplő – s már ez is nagy szó –, de rendezője, forgatókönyvírója és legfontosabb szereplője az újabb pszichológiai kor- és jellemrajzának. Néhány sztárral már forgatott filmet, most tinicsillagokat fogadott maga mellé, olyan egyéniségeket, mint például a tehetségét és karrierjét az „örökérvényű, a filmtörténet mérföldkövének számító, filozofikus” Amerikai pite trilógiában csillogtató Jason Biggs. Persze voltak komolyabb szerepei is, de a világhírnevet mégiscsak a konyhaasztalnál állva, a frissen sült pite megerőszakolásával szerezte. A másik tinibálvány Christina Ricci már talán nem is tud kamera nélkül élni, majdnem negyven filmben szerepelt már, a régmúltból emlékezhetünk rá a Sellőkből, az Addams Familyből, de játszott például a Félelem és reszketés Las Vegasban című ámokfutásban, Az Álmosvölgy legendájában, s csillogtatta kaméleonképességeit többek közt a Mirandában is.
A fekete keretes szemüveges, csetlő-botló, dohos zakós rendező legújabb választottjai a filmben egy párost alkotnak. Jerry (Jason Biggs) úgy érzi, megtalálja élete szerelmét, Amandát (Christina Ricci). Jön pár hét felhőtlen szerelem, de aztán lehull a lepel. Amanda kicsit hisztis, kicsit önző, irtózik Jerry érintésétől, s anyja sem egy kedves teremtés, pláne amikor beköltözik Jerryhez egy zongorával. Jerry persze szerelmes, áltatja magát, próbálja a kiutat keresni, amelyben nagy segítsége Dobel (Woody Allen), az idősödő tanár, a paranoiás, kiégett író, aki folyamatosan beszél az élet értelméről, a nőkről, a művészetről, pszichológiáról, fegyverekről. S közben osztogatja vaskos, örökérvényű tanácsait a fiúnak. Mintha saját magával beszélgetne Woody Allen ötven évvel korábbról, miközben semmi nem változott, a probléma örök. Allen hozza az ismert figuráját, néha ellaposodnak ugyan a poénok, de azért minden a régi, Biggs is jól alakítja a szerepét, a kicsit mulya, ténfergő, kezdő írót, s Ricci sem marad le a csábító, ám éretlen és nyafogós, az őszinte szerelemre képtelen nő megformálásában.
Rövidre vágva a Csak az a szex nem okoz meglepetést, se döbbenetet. Valamivel bölcsebbek is leszünk, meg nem is, olykor csak úgy repkednek a poénok, ám néha megtörik a ritmus. Komikus helyzetek, szócsaták, egy idősödő tanár, egy kezdő író, egy gyermeteg nő, egy alkoholista, egy kiégett énekesnő, egy lúzer ügynök közt. A végén pedig mindenki menekül, ki merre lát.
(Csak az a szex. Feliratos, amerikai vígjáték, 108 perc. Rendezte: Woody Allen. Forgalmazza a Budapest Film.)

Ukrajna EU-s tagságáról szóló szavazásra buzdít a kormány – videó