Az új Astra további lendületet adhat az Opelnek

Jávor József
2004. 04. 30. 15:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly Frankfurtban mutatta be az Opel az új Astrát, s most erre a modellre vár a feladat, hogy újradefiniálja a piacon uralkodó divatot. Megjelenésében ügyesen ötvözi az annak idején a Speedsterrel bevezetett és a Vectrában továbbfinomított Opel-arculatot: már az alapmodell halogén fényszóróját is látványos xenonstílusban alakították ki, de felárért valódi ívkisüléses fényforrás, sőt, a nagy újdonság, a kanyar ívét követő AFL reflektor is rendelhető. A hátsó lámpa különlegessége az Opel által kitalált tejüveg búra, amelynek homogén, semleges felülete kihangsúlyozza a karosszéria íveit, s a különböző fényjelzések is egyértelműbben láthatók a matt felület mögött.
Amint beülünk az autóba, elhalkulnak az egzotikus felhangok. A Vectra hatása itt már erős, ugyanakkor merész ötlet, hogy az Opel amerikai testvérmárkájától, a Cadillactől átvették a középkonzolt két félre osztó, a motorháztető bordájának folytatását képező törésvonalat. Ugyancsak szerencsés, hogy a fűtés-szellőzés Vectrából származó kezelőszerveinek funkcióit csökkentették, így könnyebben kezelhetők.
Az Astrát a kényelmi és biztonsági berendezések elképesztően gazdag választéka teszi különlegessé. A kanyarkövető fényszórókon túl keréknyomás-ellenőrző rendszer, kulcs nélküli nyitás és indítás, folyamatos lengéscsillapítás-szabályozás, visszagurulás-gátló, digitális rádió, alulkormányozottság-szabályozó, szélvédőfűtés, utánfutó-stabilizátor és még jó néhány fényűző extra rendelhető az autóhoz. Szintén szokatlan a továbbfejlesztett IDS futóműhöz kapcsolódó sportprogram, amely nemcsak a felfüggesztést, de a szervokormány, a befecskendezés és – az automatikus vagy robotizált váltók esetében – a váltóprogram karakterisztikáját is módosítja.
Motorizáltságát tekintve is igazi nagyágyú az Opel üdvöskéje. Nem kevesebb mint öt benzinmotor (90-től 200 lóerőig) és három dízel erőforrás (80–150 LE) közül válogathatunk majd. A kétliteres benzines turbókhoz (170 és 200 lóerő), valamint a legnagyobb, 1,9 literes dízelhez hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, míg az 1,8-as benzineshez négyfokozatú automata, az 1,6-oshoz pedig ötfokozatú Easytronic egység rendelhető. Az 1,8-as és a benzines turbók áruk miatt nem játszanak majd fontos szerepet, az 1,4-es és 1,6-os azonban népszerű lesz. A dízelek közül a 100 lóerős 1,7-es alapjáraton és terhelésre zajosan, egyenletes terhelés mellett csöndesen működő masina, fogyasztása csekély, s valószínűleg az ára is megfizethető lesz. Az 1,9-es csúcsdízel fantasztikus, ám valószínűleg túl sokba kerül majd.
Az új Astra minden tekintetben nagy előrelépés az elődhöz képest – legfőképpen talán az érzékelhető és valóságos minőséget illetően; ha a sorozatban gyártott kocsik olyanok lesznek, mint a próbaúton látottak, akkor az Astra e téren már nemcsak a Golffal és francia ellenlábasaival, hanem a japánokkal is fej-fej mellett haladhat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.