Elképzelhető, hogy le kell bontani az egész 2E terminált a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren, ha kiderül, hogy tervezési hiba vagy rossz kivitelezés okozta a vasárnapi tragédiát – nyilatkozta az AFP francia hírügynökségnek Pierre Graff, az Aeroports de Paris elnöke, miután tegnap délelőtt az összes mentőalakulatnak el kellett hagyni a helyszínt, mert a fejük fölött újra recsegni kezdett mennyezet. Tanúk szerint ugyanilyen hangok előzték meg az ultramodern alagút egy részének összeomlását is.
A CNN és az AFP is arról számolt be tegnap, hogy nem öten, hanem négyen vesztették életüket, amikor a folyosó beszakadt. A tűzoltók parancsnoka a korábbi téves közlést azzal indokolta, hogy a mentőkutyák egy kettészakadt testet kétszer jeleztek. Az áldozatok között egyes hírforrások szerint két kínai üzletembert azonosítottak. Egy cseh nő volt a harmadik elhunyt, a negyedik holttest még ismeretlen.
Az épület Kínában dolgozó tervezője, Paul Andreu bejelentette: hazatér, és mindenben a hatóságok rendelkezésére áll. Andreu a Reutersnek elmondta azt is, hogy nem szerkezeti kifogások miatt halasztották el tavaly kétszer a 740 millió euróból épült létesítmény megnyitóját, hanem mert elektromos berendezések hibáit kellett kijavítani.
Kongó fővárosának repülőterén 2000. áprilisában 109 halálos áldozata és 258 sérültje volt egy lőszerrobbanásnak – közölte az MTI. Ugyanazon év szeptemberében negyven ember lett rosszul, tízet kórházba kellett szállítani Sydneyben, a reptéri gázbaleset miatt. Amszterdamban robbanás után tűz ütött ki a Schiphol nemzetközi reptér utastermináljában 2001. április 8-án, majd október elején Milánóban vesztette életét 118 ember, amikor az SAS gépe belecsapódott a csomagmegőrzőbe. Tavaly hat ember kapott füstmérgezést, amikor a düsseldorfi repülőtér mélygarázsában egy autó lángra lobbant.

Erre nagyon ráfázhat Magyar Péter, újabb ügyekben jelentették fel