Legyen még sportosabb!

Az Audi további sikereket remél középkategóriás modelljétől, így a generációváltás során az A6-os a már megszokott méret- és felszereltségbeli gyarapodás mellett menetdinamikájában is jelentős fejlődésen esett át, hogy a márka zászlóshajójához hasonlóan elnyerhesse a kategóriája legsportosabb tagja címet.

Jávor József
2004. 05. 28. 18:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyilvánvalónak tűnik, hogy az Audi vagy súlyosan megfenyegette, vagy egészen egyszerűen lecserélte teljes formatervezői gárdáját, az új A6-os ugyanis végre olyasvalamivel rendelkezik, ami közvetlen elődeiből javarészt hiányzott: karakterrel. Ez persze csak annak fog feltűnni, aki szemtől szemben találkozik az autóval, hiszen a kupés sziluett alig változott, holott csaknem azonos magasság mellett 12 centiméterrel hosszabb lett a karosszéria. A fényszórók felső élétől a kötényig lenyúló, krómozott hűtőpajzskeret viszont a retromobilizmus új távlatait nyitja meg az autóiparban, amint a tavalyi Nuvolari-tanulmány nyomán a háború előtti versenyautók ágyúcsőarculatát csempészi vissza a köztudatba.
Nem a gigantikus orrdísz a koncepcióautó egyetlen öröksége: a műszerfal és a középkonzol magasba nyúlva egybeolvadó egysége is azt idézi, szakítva a márka eddigi hagyományaival. Talán ez is a modell progresszivitását hivatott jelképezni, amint a változásoktól nem félve bátran lépdel új területek felé.
Az öt tagból álló motorpalettában például egyetlen ismerőst sem üdvözölhetünk. A választék számos csoportosítási lehetőséget kínál: négy V-motor, három hathengeres, kettő dízel – és egyik sem bukna meg az EU4-es emissziós szabvány szerinti vizsgákon. A legkisebb, kétliteres TDI 140 lóerőt és 320 Nm-t küld a kerekekre, a csúcsmodell 4.2 V8 pilótája 335 lóerővel és 420 Nm-rel gazdálkodhat. A bőségesen áradó erőt 34 százalékkal nagyobb torziós szilárdságú kasztni és az A8-asból továbbfejlesztve átemelt futómű zabolázza meg.
Sport ide vagy oda, az Audi A6-ban utasnak lenni sem rossz dolog. A zajcsillapítás kiváló, széria a digitális légkondi, opcionális a légrugózás, a biztonságérzetet pedig tömérdek adaptív rendszer (fényszórók, sebességtartó automatika és légzsákok) fokozza. A megnövelt karosszériának köszönhetően a térkínálat is nagyobb, a csomagtartó pedig jó 20 százalékkal lett tágasabb 434 literes elődjénél.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.