Alegtöbb hazai szállodát hátrányosan érintette a Draskovics-csomag turizmust érintő megszorítása, amely szerint jelentősen csökkentették a Magyarországot népszerűsítő, külföldi kampányokra elkölthető keretösszeget. Az eredeti terveknek megfelelően a Magyar Turizmus Rt. az idei évre vonatkozóan még tízmilliárd forintos költségvetési forrásra számított, ezzel szemben összesen csak 7,6 milliárd forintot biztosított a kormányzat a szervezet részére. A keretösszegen belül a külföldi ismertető és reklámkampányokra ténylegesen elkölthető öszszeg 7,9 milliárd forintról 5,6 milliárd forintra csökkent. A kormány az idén így már másodszor csökkentette le a turizmusnak előirányzott összeget.
A szállodaipar szerint a bejelentett turisztikai megszorítások kifejezetten hátrányosan érintik az ágazatban dolgozó több tízezer kis- és közepes vállalkozást. A szakma úgy véli, hogy a most megspórolt összegnél lényegesen nagyobb kiesést okoznak majd a költségvetésnek az elmaradó vendégek.
Mint ismeretes, a kormányváltás óta szinte teljesen leépített Széchenyi-tervben több mint ötven- milliárd forintos pluszforrás jutott az egészségturizmus ágazatába. A Széchenyi-terv segítségével 2001-ben például 42 fürdő- és hat szállodafejlesztési program valósult meg, több mint húszmilliárd forint értékben. Az előző kormány hozta létre az úgynevezett egészségturisztikai alprogramot is, amely az egészségturizmust a legjövedelmezőbb turistavonzó formaként határozta meg.
A program alapját egy olyan országkép kialakítása adta, amely a külföldiek számára egyértelműen összekapcsolódik a gyógyturizmussal és a különböző gyógyászati szolgáltatásokkal. A turizmus ágazatát érintő jelenlegi megszorítások a szakemberek szerint legfőképp azért hátrányosak, mert a turizmus – majdnem kétezer milliárdos értéket előállítva – mintegy tíz százalékát adja a bruttó hazai összterméknek.
– Alapvető fontosságú számunkra a megfelelő országkép kialakítása, ezért nem örültünk annak, hogy a kormányzat épp a turizmuson, illetve a külföldi kampányokon kívánt pénzt spórolni – hangsúlyozta Móricz Szilvia, az egyik legismertebb hazai gyógyszálloda, a NaturMed Hotel Carbona marketingigazgatója. A szakember szerint az egészségturizmus ágazata, amely magában foglalja a gyógy- és wellnesturizmust is, jelenleg a legdinamikusabban fejlődő iparág, amely az elkövetkezendő években tovább bővül majd. Hasonló véleményt fogalmaz meg Kosztolánczi Viktor, a hévízi Hotel Rogner & Spa Lotus Therme marketingigazgatója is. Kosztolánczi szerint a törzsvendégek megtartása, illetve számuk növelése ma már csak magas színvonalú szolgáltatásokkal lehetséges.
Egy főre jutó magyar bruttó nemzeti termék az EU átlagában















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!