Megállapodást kötöttek a MÁV Rt. korábbi vezetői annak idején a helyi önkormányzattal, miszerint a város 150 millió forinttal támogatja az egymilliárd forintba kerülő rekonstrukciót. Akkor bejelentették: 2002 őszén hozzálátnak a patinás épület felújításához. Időközben a MÁV Rt.-nél és az önkormányzatnál is vezetőváltásra került sor. Ahogyan teltek a hónapok, folyamatosan módosult a kezdés határideje, ám a szegediek ígéretekből nem szenvedtek hiányt. Ebben a vasúttársaság vezetői jeleskedtek. Legutóbb idén márciusban, amikor a szegedi vasút fennállásának 150. évfordulóját ünnepelték, a MÁV Rt. igazgatóságának elnöke ígéretet tett arra, hogy 2005 végére újraavathatják a több mint százéves pályaudvart.
A vasúttársaságnál azzal magyarázzák a késlekedés okát, hogy az állomással azonos helyrajzi számon tartják nyilván az épület előtti Indóház tér egy részét, így az önkormányzat ennek felújítására is kötelezte a MÁV-ot. Ezt a feltételt nem fogadták el, ezért megfellebbezték a döntést. Arra is hivatkoznak, hogy az épületet időközben műemlékké nyilvánították, ezért a tervek elkészítése és engedélyeztetése elhúzódott. Most már valamennyi akadály elhárult. A Kulturális Örökségvédelmi Hivataltól még tavaly decemberben megkapták az új építési engedélyt, ezért úgy tervezik, hogy szeptemberben megkezdik a rekonstrukciót.
A többszöri ígérgetések után a szegediek fenntartással fogadják az újabb határidőt. Tudják, hogy a nagyállomás része volt annak az előző választási ciklusban elfogadott húszmilliárd forintos korszerűsítési programnak, amely szerint országszerte 30 vasútállomást szándékoztak felújítani. Ám arról is hallottak, hogy a MÁV Rt. stabilizációs programjában további ötmilliárd forintos megszigorító intézkedést irányzott elő.

Hosszú betegeskedése után visszatért Szily Nóra: „Annyi minden kimaradt!”