Micsoda életerő kellett nulláról indulni, és mi minden volt már ott jelen a pár évvel később elterebélyesedő totalitarizmusból, amit akkor senki nem sejtett… De itt vannak a képek hátterében szinte mindenütt – talán sejtetve, hogy lesz itt még más is.” Almási Miklós esztéta fogalmazza meg ezeket a gondolatokat a Kor-képek, 1945–1947 című album előszavában. A háború utáni években járunk, amikor ugyan sitt és rom borít mindent, de az újra megtalált szabadság örömöt és lendületet ad a mit sem sejtő nemzetnek. A Magyar Távirati Iroda Rt. (MTI) fotóarchívumából válogatott kétszáz fénykép nem lehet a második világháború utáni három év pontos lenyomata, a fotóriporterek azonban, miközben protokollfelvételeiket készítették (a hátsó borítón Rajk László belügyminiszter feszít a gangon egy hatgyermekes család keresztapjaként), mégis „bele tudták írni” a képbe a korhangulatot.
Az MTI-ben 2002-ben kezdtek hozzá a fotótár digitalizálásához, ami a leletmentés mellett feldolgozást is jelentett. A ma már klimatizált tárolókban több mint tizenkétmillió negatívot őriznek a múlt század húszas éveitől, az MTI elődjének tekinthető Magyar Filmiroda Rt. fotószolgálatának megalakulásától kezdve. Az 1945 előtti anyag azonban sajnálatosan kicsi, a felvételek a háború alatt és után eltűntek. Páratlanul gazdag azonban az 1945 utáni gyűjtemény, az újjászervezett, a Magyar Kommunista Párt tulajdonában lévő Magyar Filmipari Részvénytársaság (Mafirt) fotótára (ezzel a tulajdonlással magyarázzák a kötet szerkesztői a féloldalúságot, vagyis hogy a kort elsősorban a kommunista párt szempontjából kellett a fotósoknak rögzíteniük), amely a továbbiakban archívumok államosításával, később vásárlásával is gazdagodott. Néha pedig politikai döntések nyomán szegényedett. A rendőrség az MTI 1956-os forradalom alatt készült teljes képanyagát elkobozta, mert a forradalmárok azonosításához használta.
Az egyre nehezebb anyagi helyzetben lévő, új piaci lehetőségeket kereső távirati iroda könyvkiadói vállalkozásának első darabja a Kor-képek, amely a Glória Press Kiadó gondozásában jelent meg hibátlanul szép, igényes formában. Az MTI vezetése nem titkolja azt sem, hogy további terveik vannak, a fotóarchívum folyamatos feldolgozása nyomán folytatják a legjobb felvételek közreadását, és a részvénytársaság megszerezte többek között a Ki kicsoda? sorozat kiadói jogát is.
E kezdő könyvpiaci szereplőnek tehát referenciakönyveként is tekinthető a három év történetét feldolgozó fotóalbum, amelynek anyagát Féner Tamás válogatta. A már digitalizált harmincezer felvételből az a kétszáz kerülhetett be a kötetbe, amelyik mind technikai, mind szakmai értékeit tekintve alkalmasnak találtatott. Nem volt könnyű a szerkesztők dolga, a képaláírások, a kísérődokumentumok elvesztek, így csak azonosítási kísérletek történtek. Nem mindig ismert a képen szereplő személy, illetve a fotós neve. A korszellem felidézését szolgálja, hogy a tematikus fejezetekbe rendezett képek előtt néhány újságcikkrészlet olvasható. Kinek nosztalgia, kinek irónia. Kinek pedig maga a boldog ifjúság.
Lemondott a HR-vezető, akit a Coldplay-koncerten kaptak lencsevégre, miközben a vezérigazgatóval ölelkezett
