Elkeseredett fuvarozók

Csalódást okozott a fuvarozók számára a kormány javaslataikra küldött legújabb válasza. Van, aki szerint már az sem biztos, hogy van értelme a további tárgyalásoknak.

Erdősi Csaba
2005. 07. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma vitatja meg a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) demonstrációs bizottsága, elfogadják-e a gazdasági tárca hétfői megállapodástervezetét. Hinfner Miklóstól, az egyesület főtitkárától úgy tudjuk, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a kormány nevében ötpontos ajánlatot küldött négy nagy érdekképviselet számára. Eszerint a kabinet egyebek mellett lát esélyt az ellenőrzések szigorítására, az ügyintézés megkönynyítésére, illetve teljesítményarányos úthasználati díj bevezetésére. Határozottan elveti viszont a jövedéki adó csökkentésének lehetőségét. Ugyancsak a megvalósíthatatlan kategóriába sorolta a kormány a fuvarozók azon kérését, hogy a hét végi közlekedési tilalom alól kapjanak felmentést éjszakára, legalább a gyorsforgalmi úthálózaton.
– Véleményem szerint ez az öt pont jóval kevesebb annál, mint amennyit viszonylag egyszerűen megtehetne a kormány a hazai fuvarozók versenyhelyzetének javítására – nyilatkozta lapunknak Hinfner Miklós. A főtitkár személy szerint nem lát esélyt arra, hogy a jövedéki adó ügyében sikerül megváltoztatni a gazdasági tárca álláspontját. – Két éve tárgyalunk erről. Gyors, érdemi válaszokat vártunk, de a kormány javaslatai csalódást jelentenek számunkra. Nem tudom, milyen döntést hoz a demonstrációs bizottság, de ebben a helyzetben nagyon komolyan meg kell fontolnunk, mit tegyünk.
A gazdasági tárca forgatókönyve szerint a következő lépés az lenne, hogy a fuvarozócégek és a minisztérium képviselői pénteken ismét leülnek tárgyalni, egyáltalán nem biztos azonban, hogy ez így is lesz. Hinfner Miklós szerint kérdés, van-e egyáltalán értelme újabb fordulót tartani. Személyes véleménye szerint ugyanakkora esélye van annak, hogy az MKFE elkeseredésében távol marad a tárgyalástól, mint annak, hogy a demonstrációs bizottság tagjai rábólintanak a sokadik egyeztetésre.

Jó a drága benzin. A magyarországi üzemanyagárak a környező uniós országokhoz képest nem magasak – mondta Szanyi Tibor, a gazdasági tárca politikai államtitkára tegnap az MTI szerint. A magas benzinár az államtitkár szerint jól működő gazdaságra utal. Angliában, Észak-Olaszországban a legmagasabb az üzemanyag ára, ugyanakkor a gazdaság jó eredményeket produkál. Romániában és Ukrajnában a gazdaság színvonala is indokolja az alacsony üzemanyagárakat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.